کد خبر: 320281
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۱۶:۳۱:۳۳
| |

ساخت ژنراتورهای هیبریدی با کاربرد در همه شرایط آب‌وهوایی

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه قم موفق به طراحی و ساخت ژنراتورهای قابل حمل هیبریدی بادی و خورشیدی شدند.

ساخت ژنراتورهای هیبریدی با کاربرد در همه شرایط آب‌وهوایی
کد خبر: 320281
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۱۶:۳۱:۳۳

اعتمادآنلاین| یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه قم در سال 91 فعالیت خود را در زمینه تولید تجاری محصولی فناورانه با عنوان «ژنراتورهای هیبریدی پرتابل بادی -خورشیدی» آغاز کرد.

این ژنراتور با حداکثر قابلیت جابه‌جا شوندگی چه از نظر ابعاد و وزن و چه از نظر عملکرد، برای کاربرد در شرایط مختلف آب و هوایی خشک و سوزان بیابانی تا شرایط مرطوب دریایی و یا شرایط سرد کوهستانی طراحی و ساخته شده است.

از ویژگی‌های این ژنراتور می‌توان به عدم نیاز به منبع ذخیره سوخت، قابلیت اتصال به شبکه برق، عمر بسیار طولانی و عدم نیاز به نگهداری و تعمیرات خاص (بالای 25 سال)، امکان استفاده از برق AC و DC و بازدهی بسیار بالا نسبت به محصولات دیگر اشاره کرد.

ژنراتور ساخته شده از نوع پرتابل و قابل حمل است. سیستم‌های پرتابل در موارد مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، ضمن آنکه به عنوان ژنراتور کمکی در سیستم‌های متصل به شبکه on grid و یا ژنراتور اصلی در سیستم‌های off grid و یا به عنوان جایگزین در شرایط بحرانی این ژنراتورها می‌توانند انرژی مورد نیاز سیستم‌های پزشکی، لجستیکی، مخابراتی و مانند آن را تغذیه کنند.

قابلیت گسترش و افزایش ظرفیت از جمله مزایای رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های دیگر سیستم هوشمند است. با این افزایش ظرفیت در صورت نیاز بدون تغییر در سیستم فعلی و تنها با افزودن بخش‌هایی به سیستم فعلی از آن می‌توان بهره‌برداری کرد.

وزن کم، قابلیت حمل، ضد ضربه بودن برای شرایط بحرانی و نظامی از دیگر خصوصیات این محصول دانش‌بنیان است.

علاوه بر آن، این ژنراتور مجهز به سیستم تست خودکار برای اطمینان از سلامت دستگاه است، به دلیل مناسب بودن نور خورشید و باد در ایران و همچنین پر خطر بودن ایران از نظر حوادث طبیعی و نبود چنین محصولی در کشور، این ژنراتور دارای کاربری گسترده‌ای در کشور است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها