کد خبر: 320372
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۸:۰۴
| |

محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: 

تراکم پرونده در دستگاه قضا به دلیل کمبود وکیل نیست

محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون در حوزه وکالت در دستگاه قضایی خیلی مشکل نداریم، گفت: تراکم پرونده در دستگاه قضا به دلیل کمبود وکیل نیست.

تراکم پرونده در دستگاه قضا به دلیل کمبود وکیل نیست
کد خبر: 320372
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۸:۰۴

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌های کمیته تخصصی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر سر طرح جامع وکالت و موضوع افزایش ظرفیت پذیرش وکلا گفت: رسیدگی به این موضوع در کمیته فرعی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به درازا کشیده شده و عملا خیلی طولانی شده است.

وی افزود: یکی از تاکیدات این طرح این است که ما بتوانیم از ظرفیت دانش‌آموختگان حقوق نه تنها در امر وکالت بلکه در امر مشاوره نسبت به بسیاری از زمینه‌هایی که با امور و معاملات مردم در ارتباط است بهره‌مند شویم. الزاما یک تحصیلکرده حقوق صرفا نباید وکیل باشد، در آن طرح پیش‌بینی شده بود که یک وکیل رسمی دادگستری می‌تواند چند نفر از تحصیل کرده‌های حقوق را که واجد شرایط هستند به عنوان وکیل‌یار معرفی کند؛ بدین ترتیب افرادی که معرفی می شوند می‌توانند به صورت جزئی در برخی از دعاوی دخالت کنند و یا در اموری مانند ثبت لوایح مشغول شوند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح جامع وکالت توسط نمایندگان مردم با این دیدگاه ارائه شد که بتوان از ظرفیت فارغ التحصیلان حقوق استفاده کرد.

کاظمی تاکید کرد: اکنون در حوزه وکالت در دستگاه قضایی خیلی مشکل نداریم، تراکم پرونده به دلیل کمبود وکیل نیست؛ کانون وکلا، کانون کارشناسان و مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه به اندازه کافی پروانه صادر کردند و هیچ فردی نمی‌تواند بگوید من ‌نمی‌توانم وکیل پیدا کنم، هدف نمایندگان از ایجاد این طرح بود این بود که از فارغ التحصیلان حقوق در مسائل حقوقی کمک گرفته شود؛ البته این طرح باید در صحن کمیسیون به رای گذاشته شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها