کد خبر: 321092
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۱۲:۳۹:۲۲
| |

اختصاص 25 میلیارد تومان برای توسعه گردشگری در 280 روستا

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در 280 روستای هدف، با اعتبار 25 میلیارد تومان محقق شده است.

اختصاص 25 میلیارد تومان برای توسعه گردشگری در 280 روستا
کد خبر: 321092
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۱۲:۳۹:۲۲

اعتمادآنلاین| ‌ سعیدرضا جندقیان افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها را مدنظر قرار داده‌ایم و در راستای توسعه گردشگری روستایی، اکوتوریسم، بوم‌گردی و بسترسازی برای توسعه مشاغل دانش‌بنیان و روستاها اقداماتی صورت گرفته است.


وی ادامه داد: ساختار نظام مالی دهیاری‌ها با رویکرد مدیریت هزینه، کاهش هزینه‌های غیرضروری و کاهش وابستگی به کمک‌های دولت در راستای استقلال مالی و کاهش بار مالی دولت اصلاح شده است. همچنین با حمایت دیگر دستگاه‌ها، شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و کمک به تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در روستا اتفاق افتاده است.

تایید لایحه دهیاری‌ها در کمیسیون کلان شهرهای دولت


معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: لایحه دهیاری‌ها به تازگی در کمیسیون کلان شهرهای دولت تأیید و به زودی در جلسه هیأت وزیران مطرح می‌شود. همچنین اصلاح آئین نامه استخدامی دهیاری‌ها و آئین نامه اجرایی قانون شوراها در کمیسیون اجتماعی دولت تأیید شده است و به زودی در جلسه هیأت وزیران مطرح می‌شود.


وی توجه به مباحث اقتصادی و معیشتی روستاها را از جمله اولویت‌های کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برشمرد و گفت: در دو سال گذشته 650 طرح درآمدزا و اشتغالزای دهیاری‌ها برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی شدند.


جندقیان در خصوص ثبات مدیریتی دهیاران اظهار داشت: در زمان فعالیت شوراهای پنجم روستا، 72.5 درصد دهیاران دوره چهارم در سمت خود ابقا و حدود 5 درصد در روستای دیگری در سمت دهیاری مشغول به کار شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها