کد خبر: 321093
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی ایران، با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

وزارت ورزش کشتی را از نظر اخلاقی نابود کرده است/ وزیر ورزش صلاحیت جایگاهی را که در آن قرار گرفته ندارد/ حیدری کار خوبی کرد که انصراف داد/ پیام رد صلاحیت ورزشکاران شناخته‌شده این است که جرمی مرتکب شده‌اند

آنچه در مورد برخی از قهرمانان سابق کشتی مطرح است این است که وقتی این افراد عهده‌دار مسئولیت بوده‌اند کاری برای کشتی انجام نداده‌اند و شاید حضورشان نتواند مثمر ثمر باشد. انتقاد دیگر در ارتباط با حضور ورزشکاران در فضای سیاسی و عملکرد آنان است.

وزارت ورزش کشتی را از نظر اخلاقی نابود کرده است/ وزیر ورزش صلاحیت جایگاهی را که در آن قرار گرفته ندارد/ حیدری کار خوبی کرد که انصراف داد/ پیام رد صلاحیت ورزشکاران شناخته‌شده این است که جرمی مرتکب شده‌اند
کد خبر: 321093
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- کشتی ایران طی 6 ماه گذشته درگیر حواشی بسیاری بود. حواشی‌ای که به وضوح موجب افت این ورزش محبوب شد و حالا پس از گذشت 6 ماه، روز 26 تیرماه، ساعت 10 صبح، انتخابات فدراسیون کشتی در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.

اعضای مجمع کشتی از میان نماینده‌های ورزشکاران، داوران، مربیان و باشگاه‌ها انتخاب شده‌اند که در میان آنها جای خالی نام محمد بنا و مهدی علیاری به چشم می‌خورد.

نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی که تاکنون تایید صلاحیت شده‌اند سید اصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی تمیم، علی اکبر جیرسرایی بازار کرد، محمدرضا صالحی و عبدالمهدی نصیرزاده هستند. در میان کسانی که برای انتخابات فدراسیون کشتی ثبت‌نام کرده‌اند نام علیرضا دبیر، عباس جدیدی و امیررضا خادم نیز دیده می‌شود، اما هنوز تایید صلاحیت آنها اعلام نشده است. در واقع بیش از تایید صلاحیت‌شدگان نام افرادی که هنوز تایید صلاحیت نشده‌‌اند سروصدا به پا کرده است.

آنچه در مورد برخی از قهرمانان سابق کشتی مطرح است این است که وقتی این افراد عهده‌دار مسئولیت بودند کاری برای کشتی انجام نداده‌اند و شاید حضورشان نتواند مثمر ثمر باشد. انتقاد دیگر در ارتباط با حضور ورزشکاران در فضای سیاسی و عملکرد آنان است.

ورود ورزشکاران در سیاست از ابتدای امر انتقادات بسیاری به همراه داشت، اما با تداوم این حضور اتهامات بسیاری نیز متوجه این ورزشکاران شد. بی‌توجهی به کشتی در زمان حضور این افراد در شورای شهر و شایعات متعدد حول محور فساد مالی و تخلفات اقتصادی مورد نقد واقع شد که البته هیچ‌کدام اثبات نشد.

«وقتی ورزشکاران شناخته‌شده رد صلاحیت می‌شوند این پیام را به مردم می‌دهد آنها جرمی مرتکب شده‌اند که ثابت شده و قابل گذشت نیست. رفتار وزارت ورزش با این ورزشکاران که قهرمانان سابق ما هستند کشتی کشور را زیر سوال می‌برد.» اینها بخشی از سخنان اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین است.

او که به شدت نسبت به عملکرد وزارت ورزش انتقاد دارد در ادامه می‌گوید: «فارغ از اینکه اتهاماتی که متوجه این افراد است درست باشد یا غلط، رویکرد وزارت ورزش در قبال این موضوع طی 6 ماه گذشته، کشتی ما را از نظر اخلاقی نابود کرده است. اگر شخصی برای ریاست فدراسیون صلاحیت کافی ندارد، باید در ابتدای امر کنار گذاشته‌ شود نه اینکه این موضوع 6 ماه طول بکشد. من این عملکرد را ناشی از فاقد صلاحیت بودن مسئولان وزارت می‌دانم. در واقع وزیر ورزش صلاحیت و تخصص جایگاهی را که در آن قرار گرفته ندارد. وقتی افراد بدون تخصص وارد ورزش می‌شوند نمی‌توان انتظار نتیجه‌ای بهتر از این داشت.»

یکی از کسانی که در ابتدا نامزد ریاست فدراسیون معرفی شد و بعد کناره‌گیری کرد علیرضا حیدری، قهرمان سابق کشتی، بود. اکبر فلاح درباره انصراف حیدری می‌گوید: «کارعاقلانه‌ای کرده است. خوب می‌دانست اگر وارد این موضوع شود، اعتبار او هم زیر سوال می‌رود.»

فلاح در ارتباط با آینده کشتی پس از انتخابات و حواشی 6 ماه گذشته می‌گوید: «کشتی همیشه راه خود را پیدا کرده است. ممکن است به دلیل اتفاقات اخیر برای مدت کوتاهی نتایج ضعیفی بگیرد، اما در نهایت کشتی هرگز نخواهد خوابید. افراد بسیاری بودند که تصور می‌کردند موفقیت کشتی به وجودشان وابسته است، اما دیدیم که با رفتن‌شان کشتی از بین نرفت.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها