کد خبر: 321256
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

نرگس رسول‌پناه، وکیل پایه یک دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا کارفرما می‌تواند پس از توافق با کارگر از بیمه کردن او خودداری کند؟

کارفرمای کارگاهی که قصد دارم در آن مشغول به کار شوم اعلام کرده به علت هزینه‌های بالا مرا بیمه نخواهد کرد. سوالم این است که آیا چنین ‏موضوعی ممکن است و اگر من قبول کنم، آیا مشکلی پیش می‌آید؟

آیا کارفرما می‌تواند پس از توافق با کارگر از بیمه کردن او خودداری کند؟
کد خبر: 321256
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ‌میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: در کارگاهی که قصد دارم مشغول به کار شوم کارفرما اعلام کرده به علت هزینه‌های بالا مرا بیمه نخواهد کرد. سوالم این است که آیا چنین ‏موضوعی ممکن است و اگر من قبول کنم، آیا مشکلی پیش می‌آید؟


نرگس رسول‌پناه وکیل پایه یک دادگستری: طبق ماده 148 قانون کار، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه ‏کردن کارگران واحد خود اقدام کنند. همچنین مواد 36 و 39 قانون تامین اجتماعی نیز بر تکلیف کارفرما به پرداخت حق بیمه ‏طبق قانون تاکید کرده است، لذا امکان توافق با کارگر حتی به صورت کتبی برای بیمه نکردن او وجود ندارد.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها