کد خبر: 321283
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

امید محمدی، وکیل دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

شهرداری عوارض صدور پروانه ساختمان را چگونه محاسبه می‌کند؟

سال 1393 مجوز ساخت ملکی با کاربری مسکونی-تجاری گرفته بودم که بنای مازاد آن را نیز ساختم. به همین دلیل در سال 1395 کمیسیون ماده 100 جریمه‌ای صادر و عوارض آن را محاسبه کرد؛ به تازگی که برای تسویه‌حساب به شهرداری مراجعه کردم عوارض ملک مرا به‌روز محاسبه کرده‌اند؛ آیا این کار قانونی است؟

شهرداری عوارض صدور پروانه ساختمان را چگونه محاسبه می‌کند؟
کد خبر: 321283
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین : سال 1393 مجوز ساخت ملکی با کاربری مسکونی-تجاری گرفته بودم که بنای مازاد آن را نیز ساختم. به همین دلیل در سال 1395 کمیسیون ماده 100 جریمه‌ای صادر و عوارض آن را محاسبه کرد؛ پس از صدور جریمه به دلیل مشکلات مالی حدود یک‌چهارم بدهی را پرداخت کردم و نتوانستم تسویه‌حساب کامل را انجام دهم اما به تازگی که برای تسویه‌حساب به شهرداری مراجعه کردم عوارض ملک مرا به‌روز محاسبه کرده‌اند؛ برای پیگیری این موضوع باید به چه سازمانی یا دستگاه اجرایی مراجعه کنم؟


امید محمدی، وکیل پایه یک دادگستری پاسخ می‌دهد: عوارض بعد از کمیسیون دارای ماهیت عوارض صدور پروانه بوده و بنابراین باید به تاریخ صدور پروانه محاسبه شود. البته برخی از شعب دیوان عدالت اداری، به محاسبه به تاریخ ابقای بنا اعتقاد دارند.

در هر حال اعتراض به محاسبه عوارض تعیین‌شده باید ابتدا در کمیسیون ماده 77 شهرداری مطرح و سپس در دیوان عدالت اداری مطرح شود و طرح مستقیم آن بدون طرح در کمیسیون 77 شهرداری، در دیوان عدالت با قرار «رد شکایت» مواجه می‌شود. در صورت امتناع شهرداری از ارسال پرونده به کمیسیون 77، می‌توانید «دادخواست الزام شهرداری به طرح پرونده اعتراضی عوارض در کمیسیون 77» را مستقیم به دیوان عدالت اداری ارائه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها