کد خبر: 321322
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۰:۱۵:۲۴
| |

نگاهی به بازارهای جهانی پس از انتشار آمار اقتصادی چین

در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رشد اقتصادی چین به شش و دو دهم درصد کاهش یافته است که کمترین میزان در 27 سال گذشته بوده است.

نگاهی به بازارهای جهانی پس از انتشار آمار اقتصادی چین
کد خبر: 321322
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۰:۱۵:۲۴

اعتمادآنلاین| شاخص بورس‌های آسیایی در پی انتشار آمار امیدوار کننده دولت چین مبنی بر رشد اقتصادی و همینطور تزریق بسته‌های مشوق در بازار افزایش یافت.

به گزارش رویترز، در سه ماهه دوم سال رشد اقتصادی چین به شش و دو دهم درصد کاهش یافته است که آمار نشان می دهد کمترین میزان در 27 سال گذشته بوده است.

کارشناسان معتقدند دولت چین برای عبور از رکود احتمالی قصد دارد در ماه آتی بسته‌های تشویقی مالی به بازار تزریق کند تا با جنگ اقتصادی آمریکا مبارزه کند.

ام اس سی آی با دو دهم درصد افزایش به رقم 562 واحد رسید. همینطور سهام بورس استرالیا با چهار دهم درصد کاهش رو‌به‌رو بود. بورس هنگ کنگ نیز با سه دهم درصد افزایش همراه بود.

دلار استرالیا نیز در پی انتشار آمار اقتصادی چین با افزایش مواجه شد و به رقم 703 هزارم دلار رسید.

دلار آمریکا نیز در برابر شش ارز قدرتمند دیگر افزایش یافت. این در حالی است که دلار بیشترین افزایش را در برابر ین ژاپن داشته است.

نفت خام آمریکا با 31 سنت کاهش به میزان 59 دلار و 90 سنت رسید. همینطور نفت برنت با 22 سنت کاهش به رقم 66 دلار و 50 سنت رسید.

طلا نیز بر خلاف افزایش‌های چند ماه اخیر خود با کاهش رو‌به‌رو بود و به مقدار هزار و 438 دلار و 60 سنت به ازای هر اونس رسید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها