کد خبر: 321391
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۱:۵۰:۱۱
| |

فرانسه خواستار افزایش همکاری دفاعی در اروپا شد

امانوئل ماکرون، طی رژه نمایشی نیروهای اروپایی در روز جشن ملی فرانسه و کنار آنگلا مرکل و رهبران دیگر کشورهای اروپایی، خواستار یک «اروپای دفاعی» شد.

فرانسه خواستار افزایش همکاری دفاعی در اروپا شد
کد خبر: 321391
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۱:۵۰:۱۱

اعتمادآنلاین| امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نظر به اینکه آمریکا تحت ریاست دونالد ترامپ، نمی‌تواند جهت تضمین امنیت قابل اتکا باشد، خواستار همکاری نظامی بیشتری در قاره اروپا شده است.

دیروز (یکشنبه) همزمان با راه‌پیمایی و رژه سربازان، پلیس و آتش‌نشانان در خیابان نمادین شانزلیزه شهر پاریس به مناسبت جشن‌های روز ملی فرانسه، بیش از 100 هواپیما بر فراز این شهر به پرواز درآمدند که در میان آن‌ها، سه هلی‌کوپتر چینوک بریتانیایی و یک یوروفایتر نیز دیده می‌شدند. سربازانی از کشورهای آلمان، اسپانیا، پرتغال و فنلاند نیز در این مراسم حضور داشتند.

به دلیل لغو شدن سفر ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان، دیوید لیدینگتون که معاون وی و از اعضای کابینه است، به جای او در مراسم شرکت کرد.

طی این مراسم، ماکرون در بیانیه‌اش به مناسبت چهاردهم ژوئیه و یورش نیروهای انقلابی به قلعه و زندان باستیل در همین روز در سال 1789، اظهار داشت: پس از اتمام جنگ جهانی دوم، هیچگاه اروپا تا این اندازه مهم نبوده است.

او در ادامه گفت: ایجاد کردن یک اروپای دفاعی، در ارتباط با ناتو، یک اولویت برای فرانسه است. این، موضوع این رژه است.

این رئیس‌جمهور میانه‌رو، موضوع «ابتکار مداخله اروپایی» را جهت نزدیک‌تر شدن به ارتش اروپایی واقعی، مطرح ساخته است.

در همین راستا، هدف از اجماع ده کشور اروپایی، بر عهده گرفتن ماموریت‌های نظامی خارج از ساختارهایی همچون ناتو است.

ماکرون گفت: یکی از چالش‌هایی که ابتکار مداخله اروپایی کنار دیگر پروژه‌های کلیدی اروپا می‌خواهد بدان بپردازد، همکاری و تقویت توانایی‌مان برای اقدامات مشترک است.

امانوئل ماکرون علی‌رغم وجود موضوعاتی از قبیل برگزیت -خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا-، آشفتگی سیاسی در آلمان و اختلافات ماکرون با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان سر نامزدی مقامات ارشد اتحادیه اروپا، تمایل به تقویت همکاری دفاعی کشورهای اروپایی دارد.

ماکرون همچنین بیان داشت: امنیت و دفاع ما، از اروپا می‌گذرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها