کد خبر: 321396
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۱:۵۶:۰۰
| |

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

اصلاح ساختار بودجه برنامه ای میان مدت است

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره اصلاح ساختار بودجه گفت: این اصلاحیه در کوتاه مدت برای حل شرایط فعلی نیست و یک برنامه چندین ساله است و 6 تا 7 سال زمان می برد.

اصلاح ساختار بودجه برنامه ای میان مدت است
کد خبر: 321396
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «الیاس حضرتی»، ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره لایحه اصلاح ساختار بودجه کشور گفت: کلیت این کار بسیار خوب است البته فعلاً در قالب آرزوها و اهداف کلی است. در واقع این لایحه ایده‌های سازمان برنامه و بودجه است و برای اجرا باید به برنامه دولت تبدیل شود این یعنی رئیس سازمان برنامه با وزیر اقتصاد، وزیر اقتصاد با بانک مرکزی و… هماهنگ شوند و به تفاهم برسند.

وی درباره محورهای اعلام شده این برنامه افزود: چهار محور کلی اصلاح ساختار بودجه که توسط سخنگوی دولت اعلام شد، هر کدام به بندهای مختلف 9 گانه تقسیم می‌شود که آنها هم کلی است و در این سطوح هیچ اختلاف نظری وجود ندارد. به عنوان مثال همه موافق هستند که بحث یارانه‌های باید کنترل شود، مالیات سیستماتیک شود، نظام بانکی و همچنین نظام تأمین اجتماعی باید مدیریت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره زمان اجرای این لایحه و تأثیری که بر شرایط فعلی کشور دارد خاطرنشان کرد: این اصلاحیه برای کوتاه مدت نیست و یک برنامه چندین ساله است. البته بخش بندی می‌شود، برای سالهای 98-99 یک مرحله اقدام دارد و قسمت‌های بعد در سال‌های بعد انجام خواهد شد. در مجموع اجرای کامل این اصلاحیه به نظر من 6 تا 7 سال زمان خواهد برد.

کلیات اصلاح ساختار بودجه در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در 4 محور درآمدزایی پایدار، هزینه‌کرد کارا، ارتقای ثبات، توسعه و عدالت و اصلاحات نهادی و نظام بودجه‌ریزی به تصویب رسید همچنین روز یکشنبه در جلسه غیرعلنی مجلس با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها