کد خبر: 321809
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۵:۰۱:۰۰
| |

مهناز امامدادی، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و حمایت از مشاغل خانگی:

سقف تسهیلات مشاغل خانگی گروهی افزایش می‌یابد

مهناز امامدادی، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و حمایت از مشاغل خانگی اظهارداشت: سقف تسهیلات قابل پرداخت به اشخاص مستقل در بین سال‌های 1396 و 1397 برای هر نفر 20 میلیون تومان بود و امسال این سهم 50 میلیون تومان مصوب شد که پیشنهاد افزایش آن را مطرح کرده‌ایم.

سقف تسهیلات مشاغل خانگی گروهی افزایش می‌یابد
کد خبر: 321809
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۵:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مهناز امامدادی، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و حمایت از مشاغل خانگی امروز (سه شنبه) در جلسه این ستاد که با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، «عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی اشتغال وزارت کار، «اصغر نوراله زاه» رییس صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، گفت: سال گذشته 652 هزار و 866 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ثبت نام کردند و برای 272 هزار و 481 نفر مجوز صادر و 66 هزار و 332 نفر تسهیلات دریافت کردند و در مجموع 92 هزار و 747 شغل ایجاد شد.

وی افزود: براساس آمار دریافتی بین سال‌های 1395 تا 1397 حدود 165 هزار و 326 شغل در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است.

رییس ستاد ساماندهی مشاغل خانگی گفت: براساس اطلاعات سامانه کارا، از بهمن 1396 تا تیر 1398 حدوداً به 17 درصد طرح‌های مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده که پنج درصد تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی و عشایری مربوط به مشاغل خانگی است.

وی افزود: طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در 9 استان آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و لرستان اجرا شده است و در مجموع 32 نشان تجاری و پنج هزار و 814 شغل ایجاد شده است.

امدادی گفت: در زمینه رشته‌های صنایع غذایی محدودیت‌های زیادی وجود دارد و باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این نوع مشاغل را از فهرست مشاغل خانگی حذف کرده است و در این زمینه مکاتباتی با این وزارتخانه انجام داده‌ایم تا مشاغل مرتبط با صنایع غذایی امکان فعالیت در منازل را داشته باشند و ضروری است که وزارت بهداشت رشته‌های پیشنهادی را تا یک ماه آینده اعلام کند.

وی در ادامه اظهارداشت: اعطای تسهیلات به شاغلان دستگاه‌های دولتی یکی از موانع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان بیکار است و برخی دستگاه‌های اجرایی در حالی تسهیلات مشاغل خانگی را برای شاغلان خود مطالبه می‌کنند که قانون در این خصوص تکلیفی ندارد و اولویت پرداخت تسهیلات به افراد بیکار است.

گفتنی در ادامه این نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مصوب کرد که پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شاغلان دولتی به دلیل محدودیت منابع قرض الحسنه ممنوع است و وزیر این مطلب را در جمع خرنگاران اعلام کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها