کد خبر: 321832
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۶:۰۰:۵۹
| |

کره‌شمالی:

آمریکا در حال نقض توافق سنگاپور است

وزارت خارجه کره‌شمالی تصمیم آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک در شبه‌جزیره کره را «نقض روح بیانیه سنگاپور» و برخلاف وعده‌های این کشور به پیونگ‌یانگ خواند.

آمریکا در حال نقض توافق سنگاپور است
کد خبر: 321832
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۶:۰۰:۵۹

اعتمادآنلاین| کره‌شمالی هشدار داد اگر رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره برگزار شود، «مذاکرات کارشناسی» برنامه ریزی شده درباره مساله اتمی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی این اظهارات را در واکنش به رزمایش «دانگ منگ» میان نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود گفته است.

این مقام کره شمالی تاکید کرده است که اگر این رزمایش برگزار شود، پیونگ یانگ توافق موجود برای شروع مذاکرات کارشناسی را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

کره شمالی همواره با برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک در شبه جزیره کره مخالف بوده است.

بعد از دیدار اول «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور، واشنگتن و سئول قول داده بودند برگزاری چنین رزمایش‌هایی را متوقف کنند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این زمینه نوشت: «رزمایش مورد نظر مذاکرات اتمی بین پیونگ یانگ و واشنگتن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر اقدامات آمریکا برای انجام این رزمایش پیش رود ما تصمیم جدیدی برای مذاکرات اتمی اتخاذ خواهیم کرد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها