کد خبر: 322160
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

نرگس رسول‌پناه، وکیل پایه‌یک دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا فروش انباری جدا از ملک، به ساکنان خارج از آپارتمان، امکان‌پذیر است؟

ملکی را خریداری کرده‌ام اما فروشنده ادعا می‌کند ملک را بدون انباری به من فروخته است. و این در حالی است که فروش انباری در سند هم قید نشده است. اخیراً هم ادعا می‌کند انباری را به شخصی غیر از ساکنان آپارتمان فروخته است. آیا این کار قانوناً مجاز است؟

آیا فروش انباری جدا از ملک، به ساکنان خارج از آپارتمان، امکان‌پذیر است؟
کد خبر: 322160
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- ملکی را خریداری کرده‌ام، اما فروشنده ادعا می‌کند ملک را بدون انباری به من فروخته است. و این در حالی است که فروش انباری در سند هم قید نشده است. اخیراً هم ادعا می‌کند انباری را به شخصی غیر از ساکنان آپارتمان فروخته است. آیا این کار قانوناً مجاز است؟

نرگس رسول‌پناه، وکیل پایه‌یک دادگستری، پاسخ می‌دهد: طبق قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین‌نامه اجرایی آن، انباری یا پارکینگ جزو قسمت‌های اختصاصی آپارتمان محسوب می‌شود.

مالک آپارتمان نمی‌تواند آپارتمان خود را به شخصی بفروشد و در عین حال پارکینگ یا انباری آن را که معمولاً در سند تفکیکی دارای پلاک جداگانه‌ای نیست، به دیگری انتقال دهد.

پارکینگ یا انباری، از لوازم و ملحقات آپارتمان است و نمی‌تواند مالک مستقل داشته باشد، بنابراین فروش انباری یا پارکینگ جدا از قسمت اختصاصی آپارتمان، مجاز نیست.

اما در صورتی که خریدار آپارتمان راضی شده باشد آپارتمان را بدون پارکینگ یا انباری معامله کند، باز هم مالک نمی‌تواند آنها را به غیر از مالکان آن مجموعه بفروشد.

در صورت فروش به غیر نیز، چنانچه مبایعه‌نامه عادی تنظیم شده باشد، این عمل دارای اثر قانونی نیست و اگرمبایعه‌نامه رسمی باشد، مالکان سایر طبقات به‌عنوان ذی‌نفع می‌توانند بطلان این معامله را از دادگاه خواستار شوند.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها