کد خبر: 322454
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۲:۵۷:۰۰
| |

عضو فراکسیون زنان مجلس:

قوانین حوزه زنان اصلاح و به روز شوند

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه این فراکسیون برای ارتقای جایگاه زنان و رفع قوانین تبعیض‌آمیز نهایت اهتمام خود را به کار می‌برد، گفت: با توجه به پویایی فقه شیعه، قوانین حوزه زنان باید اصلاح و بروز شوند.

قوانین حوزه زنان اصلاح و به روز شوند
کد خبر: 322454
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۲:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زهرا ساعی در مورد روند بررسی لوایح و طرح‌های حوزه زنان و خانواده، گفت: مجلس دهم به ویژه فراکسیون زنان اهتمام و تلاش ویژه‌ای برای تصویب و تعیین تکلیف لوایح حوزه زنان و خانواده داشته و با پیگیری های صورت گرفته لوایح و طرحی‌هایی که از مجلس قبل باقی مانده بود را به سرانجام برساند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: لوایحی مانند حمایت از کودکان و نوجوانان، تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، بیمه زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم، برابری دیه زن و مرد، فعالیت قضات زن در دادگاه‌ها، افزایش سن ازدواج ( طرح کودک همسری ) و لایحه تامین امنیت زنان در مجلس دهم مطرح یا تصویب شدند.

فراکسیون زنان مجلس برای ارتقای جایگاه زنان و رفع قوانین تبعیض نهایت اهتمام خود را به کار می برد

وی با تاکید بر اینکه فراکسیون زنان مجلس برای ارتقای جایگاه زنان و رفع قوانین تبعیض نهایت اهتمام خود را به کار می برد، تصریح کرد: ما از بدو فعالیت مجلس دهم لایحه تامین امنیت زنان را از دولت پیگیری کردیم که در نهایت این لایحه از سوی دولت به قوه قضائیه ارائه شد و از زمان فعالیت حجت الاسلام آملی لاریجانی در سمت ریاست دستگاه قضا و همچنین در حال حاضر که حجت الاسلام رئیسی بر مسند این قوه نشسته پیگیری‌های مداومی را برای تعیین تکلیف وضعیت این لایحه داشتیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست‌های برگزار شده و حتی در قالب نامه‌ای از رئیس دستگاه قضا تقاضا کردیم که وضعیت لایحه روشن شود که در نهایت قول مساعد دادند که در اسرع وقت بررسی لایحه را نهایی و به دولت ارائه کنند.

ساعی یادآور شد: در مورد کلیت مباحث زنان یک سری حساسیت هایی وجود دارد که باید مباحث فقهی، حقوقی و شرعی مدنظر قرار گیرد و نظر مراجع مختلف در مورد آنها اخذ شود بنابراین روند نهایی شدن آنها زمان بر و طولانی می‌شود.


عضو فراکسیون امید مجلس دهم افزود: به عنوان مثال برابری دیه زن و مرد به صورت کامل مبحثی فقهی است که اغلب مراجع و علما باید بر روی آن نظر مثبت دهند.

وی ادامه داد: مجلس دهم دستاوردهای خوبی در حوزه زنان داشت و منتج به نتیجه شده اند و به طور قطع تا پایان مجلس دهم نیز برای تعیین تکلیف لوایح حوزه زنان پیگیری های لازم را خواهیم داشت.

قوانین حوزه زنان اصلاح و بروز شوند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ابتدای فعالیت مجلس دهم مباحث حوزه زنان و خانواده را احصا و بر اساس اولویت بندی چندین موضوع را خارج کردیم و اغلب آنها نیز به نتیجه رسیده در این رابطه نیاز است قوانین حوزه زنان اصلاح و بروز شوند زیرا فقه شیعه پویا است و پویایی آن به این خاطر است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی، مراجع و علماء اجتهاد و فتوای جدید صادر می‌کنند و ایستایی در مورد ورود به مسائل زنان وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها