کد خبر: 322546
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۷:۰۶:۱۷
| |

ارزیابی اجرای پویش ملی کنترل فشار خون از سوی سازمان جهانی بهداشت

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: سازمان جهانی بهداشت اجرای پویش ملی کنترل فشار خون را ارزشیابی و برای اجرای پویش‌های بعدی مانند دیابت و سلامت دهان و دندان به منظور آگاه سازی مردم و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند.

ارزیابی اجرای پویش ملی کنترل فشار خون از سوی سازمان جهانی بهداشت
کد خبر: 322546
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۷:۰۶:۱۷

اعتمادآنلاین| ‌ کریستوف هاملمان روز جمعه درباره پویش ملی کنترل فشار خون افزود: یکی از مهمترین بیماری‌های غیرواگیر، بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا است و سازمان جهانی بهداشت از این طرح بزرگ ملی حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: خیلی خوب است که مردم از فشار خون خود آگاه باشند و افراد مبتلا به پرفشاری خون را شناسایی کنیم، اما قطعاً نباید به شناسایی این بیماران بسنده کرد، بلکه باید گام‌های بعدی برداشته شود.

هاملمان اظهار داشت: اول باید سبک زندگی این بیماران تغییر پیدا کند و دوم اینکه سیستم سلامت به شکلی آمادگی داشته باشد که این افراد را تحت مراقبت و درمان قرار دهد و سازمان جهانی بهداشت در گام‌های بعدی آمادگی کمک به وزارت بهداشت ایران را دارد.

پویش ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت 98 توسط وزارت بهداشت آغاز شد و 15 تیر ماه پایان یافت. در مرحله اول این پویش به حساس سازی و اطلاع رسانی پرداخته شد و در مرحله دوم فاز عملیاتی و سنجش فشار خون افراد انجام شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها