کد خبر: 322786
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۴:۰۸:۰۰
| |

معمار آسمان‌خراش‌های مشهور جهان درگذشت

«‌سزار پلی» معمار برجسته جهان که طراحی برخی از بلندترین آسمان‌خراش‌های سراسر جهان همچون برج‌های دوقلو «پتروناس» را در کارنامه خود دارد،‌ درگذشت.

معمار آسمان‌خراش‌های مشهور جهان درگذشت
کد خبر: 322786
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سزار پلی، معمار نامدار آرژانتینی ـ آمریکایی روز جمعه و در سن 92 سالگی درگذشت. از آثار مهم این هنرمند می‌توان به طراحی ساختمان «مرکز مالی جهانی» واقع در نیویورک و ساختمان «مرکز طراحی آرام» که بخاطر شیشه‌های آبی رنگ‌ نما شناخته شده است و همچنین برج «سیلسفورس»‌ واقع در «سانفرانسیسکو» اشاره کرد.

به گزارش نیویورک تایمز،‌ «‌پلی» در طول دوران فعالیتش به عنوان یک معمار، صدها جایزه معتبر در زمینه طراحی و معماری دریافت کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مدال طلای سال 1995 موسسه معماران آمریکایی اشاره کرد.

«سزار پلی» از سال‌های 1977 تا 1984 به عنوان رئیس دانشکده معماری دانشگاه «ییل» فعالیت کرد و در شهر «نیوهیون» ‌ایالت «کنتیکت» سکونت داشت، بیشتر برای نوآوری در طراحی‌ بخش‌های شیشه‌ای ساختمان شهرت دارد.


«‌پلی» در سال 1977 به عنوان مسئول بازسازی و توسعه موزه هنر مدرن «‌منهتن» نیز ‌برگزیده شد. این معمار در نهایت شرکت معماری و طراحی خودش را در سن 50 سالگی تاسیس کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها