کد خبر: 322809
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۵:۰۰:۵۴
| |

حمیدرضا ترقی، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

تلاش رهبری این است که شبکه زنجیره‌ای ائمه جمعه از تقابل با دولت پرهیز کند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه درباره تأکید رهبری بر عدم تضعیف دستگاه‌ها از تریبون نمازجمعه گفت: به نظر می‌رسد تلاش ایشان این است که شبکه زنجیره‌ای ائمه جمعه در کشور از تقابل با دولت پرهیز کند و در راستای رفع نواقص موضع‌گیری کند.

تلاش رهبری این است که شبکه زنجیره‌ای ائمه جمعه از تقابل با دولت پرهیز کند
کد خبر: 322809
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۵:۰۰:۵۴

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه آیا اظهارات اخیر رهبری خطاب به ائمه جمعه، مبنی‌بر عدم تضعیف دستگاه و پرهیز از ناامیدی در جوانان، پیشگیری بوده یا هشدار برای توقف یک‌روند، می‌گوید: بیان این موضوع از سوی ایشان دلیل بر وجود این موارد نیست، بلکه به‌نوعی هماهنگ کردن ائمه جمعه و شبکه‌های رسانه‌ای آنها در راستای گام دوم انقلاب است که ایجاب می‌کند توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

وی ادامه می‌دهد: یعنی هم به نقش جوانان توجه داشته باشند هم موضوعاتی را بیان کنند که در راستای امیدافزایی نسل جوان و مردم باشد. علاوه براین، سعی کنند دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنند تا بتواند به شکل ملموسی آنها را احساس کند و امید او به آینده، برای حرکت و فعالیت افزایش یابد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه ائمه جمعه چگونه بدون تضعیف دستگاه‌ها نقد کنند، توضیح می‌دهد: مقام معظم رهبری بارها نحوه نقد را برای چهره‌های سیاسی و جوانان تبیین کرده‌اند. آن‌هم نقد عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ارائه راهکار و پیشنهاد برای رفع آن نقص است، در این صورت می‌تواند خیرخواهانه جلوه کند؛ در غیر این صورت نمی‌تواند سازنده و اثرگذار باشد. نقد نباید منجر به سیاه‌نمایی عملکرد دولت و گذشتگان شود، نباید نقاط قوت، موفقیت‌ها و دستاوردها نادیده گرفته شود، بلکه باید در کنار ضعف‌ها، بیان شود. در غیر این صورت، ذهن مخاطبان به شکل یک‌سویه اقدام به نفی عملکرد یا پذیرش غیرمنطقی آن سوق داده می‌شود. لذا اگر ائمه جمعه این شیوه را اجرایی کنند، می‌توانند محور وحدت در شهرها باشند و به‌عنوان فردی منصف و عادل عمل کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون ائمه جمعه بر این مشی و روش بوده‌اند، می‌گوید: طبیعتاً تریبون‌های نماز جمعه باید بینش سیاسی مردم را بالا ببرد و گفتمان رهبری را تقویت کند و در مسیر انقلاب عمل کند و اینکه رهبری از این مجموعه به‌عنوان شبکه‌ای برای گفتمان غالب یاد می‌کنند، این شبکه توان گفتمان‌سازی در سطح کشور را داشته باشد. بنابراین، وقتی چنین قدرتی دارد باید به‌گونه‌ای از آن بهره برد که موجب تخریب قدرت نشود، یأس آفرین نباشد و امیدبخش باشد، موجب تضعیف نظام نشود، بلکه رفع کننده مشکلات آن باشد.

ترقی می‌افزاید: طبیعتاً وقتی ایشان تأکید می‌کنند ائمه جمعه باید به داد مردم برسند و مشکلات آنها را در دستور کار قرار دهند، انتقال مشکلات مردم به مسئولان، از تریبون نماز جمعه صورت خواهد گرفت و بیان مشکلات از این مسیر را نباید ضدیت و تقابل با دولت برداشت کرد، بلکه باید به‌عنوان انتقال‌دهنده مطالبات مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید می‌کند: مجموعاً از صحبت‌های ایشان این‌گونه برداشت می‌شود که تلاششان این است که این شبکه زنجیره‌ای در کشور از تقابل با دولت پرهیز کند و در راستای رفع نواقص موضع‌گیری کند.

روز سه شنبه، مقام معظم رهبری در دیداری که با ائمه جمعه کشور داشتند، تأکید کردند: «ائمه جمعه باید از برخورد با دستگاه‌ها پرهیز کنند، گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیری‌های مکرر حل نمی‌شود؛ بیان این موارد که خیلی هم نادر است، در نماز جمعه ایراد ندارد، اما نباید به‌محض دیدن مشکلی در دستگاه‌های دولتی، قضایی یا مراکز دیگر، آن را در خطبه‌ها مطرح کرد، چراکه تأثیر مثبت ندارد، موجب افزایش شکاف‌ها و اختلاف‌ها می‌شود و مردم را دچار تشویش می‌کند.» ایشان در بخش دیگری از سخنرانی خود به موضوع ضرورت امیدواری جوانان پرداختند و گفتند: «برخی‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی در محیط‌های کسب‌وکار، به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که جوان از آینده ناامید می‌شود. ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه اسلامی؛ و این خود یک منکر است.»

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها