کد خبر: 323076
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت تیم‌های لیگ برتر

رهایی استقلال از پنجره بسته نقل و انتقالات/ شایان و سروش مازادهای پرسپولیس/ سپاهان بدون حاشیه آماده لیگ می‌شود/ سبزها به دنبال موفقیت در آسیا و ایران/ تی‌تی‌ها به موفقیت با دنیزلی امیدوارند

نکته جالب‌ توجه در لیگ نوزدهم عدم حضور برخی مربیان قدیمی است؛ مربیانی چون علی دایی و مجید جلالی که سال‌ها در فوتبال ایران حضور داشتند، در این فصل بدون تیم مانده‌اند.

رهایی استقلال از پنجره بسته نقل و انتقالات/ شایان و سروش مازادهای پرسپولیس/ سپاهان بدون حاشیه آماده لیگ می‌شود/ سبزها به دنبال موفقیت در آسیا و ایران/ تی‌تی‌ها به موفقیت با دنیزلی امیدوارند
کد خبر: 323076
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ نوزدهم با تاخیر آغاز خواهد شد و همین موضوع باعث شده باشگاه‌های فوتبال ایران فرصت بیشتری برای آماده‌سازی در اختیار داشته باشند. فرصتی که می‌تواند روند تیمی آنها را بهبود بخشد و کمک کند بازیکنان تازه‌وارد با تیم هماهنگ شوند. در این بین اما تیم‌های متمول از شرایط بهتری برخوردارند و تلاش می‌کنند با برگزاری اردوهای خارجی و دیدارهای تدارکاتی شرایط تیمی خود را بهبود بخشند.

نکته جالب‌ توجه در لیگ نوزدهم عدم حضور برخی مربیان قدیمی است؛ مربیانی چون علی دایی و مجید جلالی که سال‌ها در فوتبال ایران حضور داشتند، در این فصل بدون تیم مانده‌اند.

استقلال؛ رهایی از جریمه فیفا

هواداران استقلال این روزها حسابی از وضعیت تیم‌شان راضی هستند. آمدن یک مربی جوان ایتالیایی، به خدمت گرفتن بازیکنان باکیفیت و مهم‌تر از همه خاتمه دادن به پرونده جنجالی پروپئیچ در فیفا و رهایی از خطر کسر امتیاز سبب شده دوستداران این تیم تهرانی به موفقیت تیم‌شان در لیگ نوزدهم امیدوار باشند.

بعد از جدایی شفر از استقلال مدیران این باشگاه به‌ سرعت با استراماچونی ایتالیایی به توافق رسیدند. او هم خیلی زود تمرینات پیش‌فصل را آغاز کرد. آبی‌ها البته بازیکنان خوب زیادی هم به خدمت گرفتند تا جای خالی بازیکنان جداشده مثل چشمی، منتظری و پاتوسی را پر کنند.

البته استقلال یک بحران جدی را هم‌ پشت سر گذاشت. مدیران استقلال توانستند با پرداخت مطالبات پروپئیچ پرونده این بازیکن را در فیفا ببندند. پرونده‌ای که می‌توانست شرایط سختی را برای این باشگاه به وجود آورد و آنها را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کند.

هرچند این باشگاه یک پرونده جنجالی دیگر هم در فیفا دارد؛ مربی آلمانی پرونده جدیدی برای آبی‌ها در فیفا باز کرده است و مدیران استقلال در ماه‌های آینده درگیر یک پرونده حقوقی دیگر خواهند شد.

پرسپولیس؛ اردوی ترکیه و جدایی سروش و شایان

پرسپولیس، قهرمان فوتبال ایران، این روزها شرایط مناسبی ندارد. بحران مالی باعث شده سرخ‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. بعد از جدایی برانکو از پرسپولیس شرایط برای مدیران این باشگاه سخت شد. ایرج عرب در ماه‌های اخیر عملکرد ضعیفی داشته و به همین خاطر هواداران پرسپولیس حسابی از شرایط موجود در این باشگاه ناراضی‌اند. تجمع هواداران تیم سرخ‌پوش پایتخت مقابل ساختمان باشگاه عرصه را بر عرب و دیگر مدیران پرسپولیس تنگ کرد. هرچند انتخاب کالدرون توانست کمی از شدت انتقادها بکاهد.

کالدرون بعد از جدایی برانکو هدایت پرسپولیسی‌ها را بر عهده گرفت. او تمرینات پیش‌فصل را آغاز کرد و در این بین تلاش کرد بازیکنان پرسپولیس را بیشتر بشناسند. یکی از ناراحتی‌های این مربی آرژانتینی پر بودن لیست پرسپولیس بود. عرب پیش از آمدن کالدرون به ایران، قرارداد برخی از بازیکنان پرسپولیس را تمدید کرد و فرشاد احمدزاده هم جذب شد تا عملاً لیست پرسپولیس تکمیل شود. این اتفاق تعجب کالدرون را برانگیخت و او گفت که به‌ زودی لیست مازاد پرسپولیس را اعلام خواهد کرد. با اضافه شدن وحید امیری شرایط برای کالدرون سخت‌تر هم شد. اردوی ترکیه موقعیت مناسبی برای مربی پرسپولیس بود تا لیست بازیکنان مازاد را اعلام کند. شایان مصلح و سروش رفیعی 2 بازیکنی بودند باید از پرسپولیس جدا می‌شدند. جدایی این دو بازیکن حاشیه‌های جدیدی برای قهرمان فوتبال ایران در پی داشت. مصاحبه‌های سروش و شایان علیه مدیران پرسپولیس، سبب شد هواداران این باشگاه دوباره علیه مدیران این باشگاه موضع‌گیری کنند.

پرسپولیس این روزها سخت به دنبال یک مهاجم خارجی است، مهاجمی که بتواند در خط حمله به علی علیپور کمک کند. با جذب این مهاجم یک بازیکن دیگر پرسپولیس هم در لیست مازاد قرار خواهد گرفت. همین اتفاق موجب شده بازیکنان پرسپولیس دچار استرس شوند. این روزها تمرین‌های پرسپولیس با اضطراب زیادی دنبال می‌شود.

یکی دیگر از حواشی باشگاه پرسپولیس احتمال جدایی بیرانوند است. او که به تازگی مورد توجه تورینو و فیورنتینا قرار گرفته علاقه دارد فوتبالش را در اروپا دنبال کند. از طرفی هم با جدایی این بازیکن پول خوبی به باشگاه پرسپولیس می‌رسد. شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران پرسپولیس موافقت خودشان را با جدایی این دروازه‌بان ملی‌پوش اعلام کرده‌اند و حالا باید منتظر ماند و دید بیرانوند چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد گرفت.

سپاهان؛ زردها بدون حاشیه آماده لیگ می‌شوند

سپاهان لیگ هجدهم را با اختلاف سه امتیاز به پرسپولیس واگذار کرد. آنها با امیر قلعه‌نویی شرایط خوبی در جام حذفی داشتند، اما در نیمه‌نهایی با شکست برابر پرسپولیس از رسیدن به فینال بازماندند. زردهای اصفهانی بعد از ناکامی در لیگ هجدهم با یک برنامه‌ریزی مناسب خود را آماده فصل جدید فوتبال ایران می‌کنند. بازیکنان کلیدی سپاهان حفظ شدند و مدیران این باشگاه با اضافه کردن چند بازیکن جدید نقاط ضعف‌ خود را پوشش دادند.

موضوعی که این روزها برای این باشگاه اصفهانی حاشیه‌ساز شده اظهارات عجیب مدیرعامل آن است. تابش با انتقاد از به تعویق افتادن لیگ برتر از فدراسیون خواست تیم‌هایی را که شرایط حضور در لیگ را ندارند به لیگ یک تبعید کند تا شرایط برای آغاز لیگ برتر فراهم شود. این صحبت‌های مدیرعامل سپاهان با انتقاد برخی تیم‌ها همراه شد. هرچند باشگاه سپاهان هم اعلام کرد صحبت‌های تابش به‌ درستی منتقل نشده و او هرگز چنین حرفی نزده است.

ذوب‌آهن؛ سبزها به دنبال موفقیت در آسیا و ایران

ذوب‌آهن تنها باشگاه فوتبال ایران است که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. آنها در اولین مرحله حذفی این رقابت‌ها باید به مصاف الاتحاد عربستان بروند. منصوریان که فصل گذشته ذوب‌آهن بحران‌زده را متحول کرد حالا از به تعویق افتادن لیگ برتر ناراحت است. او امیدوار بود با آغاز لیگ ذوب‌آهن به شرایط مسابقه برسد و با قدرت بیشتری مرحله حذفی لیگ قهرمانان را آغاز کند.

سبزهای اصفهانی در فصل نقل و انتقالات ضعیف ظاهر شدند و برخی از بازیکنان اصلی‌شان را از دست دادند، بازیکنانی که نقش مهمی در موفقیت این تیم در آسیا ایفا کردند. رشید مظاهری، محمدرضا حسینی و مسعود حسن‌زاده مهم‌ترین بازیکنان جداشده ذوبی‌ها بودند.

البته آنها امیدوارند بازیکنانی که برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی رفته بودند بازگردند تا شرایط بهتری در آینده پیدا کنند.

تراکتورسازی؛ تی‌تی‌ها امیدوار به موفقیت با دنیزلی

سرخ‌های تبریز در روزهای ابتدایی فصل نقل و انتقالات حسابی گردوخاک کردند و با به خدمت گرفتن رشید مظاهری، خانزاده و میثم تیموری همه را غافلگیر کردند. تراکتوری‌ها دنیزلی را هم به‌ عنوان مربی به تبریز آوردند تا خود را برای لیگ نوزدهم آماده کنند. تراکتور که در ترکیه اردو زده بود موفق شد در یک دیدار تدارکاتی ریزه اسپور ترکیه را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. نتیجه‌ای که بازتاب زیادی در رسانه‌های ترکیه داشت.

تنها مشکل این روزهای تی‌تی‌ها عدم حضور دژاگه در تمرینات بود که این بازیکن هم اواخر هفته گذشته به تمرینات این تیم اضافه شد. سرخ‌های تبریز یک بازیکن برزیلی هم به خدمت گرفتند که نتوانست نظر مثبت دنیزلی را جلب کند.

پدیده شهر خودرو؛ پدیده فوتبال ایران

آنها پدیده لیگ هجدهم بودند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در لیگ هجدهم بازی‌های زیبایی از خود به نمایش گذاشتند و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کردند.

اولین حاشیه پدیده را پرسپولیسی‌ها رقم زدند. با جدایی برانکو، گل‌محمدی گزینه اصلی جانشینی این مربی در پرسپولیس شد. مدیران پرسپولیس با این مربی وارد مذاکره شدند، اما حمیداوی، مالک پدیده، با جدایی یحیی مخالفت کرد. مخالفت حمیداوی سبب بازگشت گل‌محمدی به تمرینات پدیده شد.

استقلال، دیگر تیم تهرانی، دومین حاشیه را برای پدیده رقم زد. مهدی رحمتی بعد از جدایی از استقلال راهی مشهد شد، اما پس از گذشت چند روز از حضورش در این تیم، باشگاه استقلال اعلام کرد قصد دارد رحمتی را دوباره به تهران بازگرداند. اتفاقی که دوباره با مخالفت مالک پدیده روبه‌رو شد. اما مهدی رحمتی در مشهد ماند تا لیگ نوزدهم را با پدیده آغاز کند.

پدیده روح‌الله باقری را هم از استقلال به خدمت گرفت تا جمع آبی‌های تهرانی در مشهد جمع شود.

تیم‌های تازه‌وارد به لیگ برتر

گل‌گهر سیرجان و شاهین بوشهر دو تیم تازه‌وارد لیگ نوزدهم هستند. گل‌گهر سیرجان با هدایت وینگو بگوویچ قهرمان رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران شد، تا کرمان بعد از مدت‌ها یک نماینده در لیگ برتر داشته باشد. آنها با به خدمت گرفتن بازیکنانی چون میلاد فراهانی، بهنام برزای و حامد نورمحمدی برای حضور در لیگ نوزدهم آماده می‌شوند.

شاهین شهرداری بوشهر هم با عبدالله ویسی، بعد از گل‌گهر، دومین تیم راه‌یافته به لیگ برتر بود. شاهین بعد از صعود به لیگ برتر بارانی و شیرزادی را به خدمت گرفت تا آماده حضور در لیگ نوزدهم شود؛ اما استعفای ویسی این تیم را وارد حاشیه کرد. ویسی دلیل استعفایش را دخالت مدیران این باشگاه در امور تیم عنوان کرد. البته استعفای ویسی از سوی مدیران باشگاه جنوبی پذیرفته نشد تا این مربی دوباره به تمرینات شاهین بازگردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها