کد خبر: 323152
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۷:۰۹:۱۱
| |

محمدرضا محمدی، مدیرعامل شرکت ثامن مهران گستر، مطرح کرد؛

دستاورد نبوغ جوانان نخبه ایرانی در مدد به کشور و منافع ملی

محمدرضا محمدی، مدیرعامل شرکت ثامن مهران گستر، عنوان کرد: تحقق ایرانی آباد و آزاد به دست فرزندان این سرزمین با «فرهنگ خودباوری» محقق می‌شود.

دستاورد نبوغ جوانان نخبه ایرانی در مدد به کشور و منافع ملی
کد خبر: 323152
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۷:۰۹:۱۱

اعتمادآنلاین| محمدرضا محمدی، مدیرعامل شرکت ثامن مهران گستر در حاشیه تجلیل از واحدهای برتر و نمونه تولیدی و صنعتی با تاکید بر اینکه پژوهش در این مجموعه حرف اول را می زند و فعالیت های این شرکت به صورت پایلوت برای وزارت نفت درحال اجراست، گفت: همه اقداماتِ انجام شده در قامت بخش خصوصی صورت گرفته و در 5 سال گذشته توانسته ایم با تولید کلیه فراورده های نفتی به یاری کشور بشتابیم.

وی تولید گاز ال پی جی سوخت جت، گسولین (بنزین)، نفت، گاز و سایر مشتقات نفتی را از جمله محصولات این شرکت اعلام کرد و یاداور شد: همواره در صحنه تولید از دانش فنی بومی و تجهیزات ایرانی استفاده کرده‌ایم.

این صنعتگر نمونه ادامه داد: مهمترین دغدغه ما در سال های اخیر همراهی دولت و بخش خصوصی بوده است؛ در صورت حمایت دولت از بخش خصوصی و نیروهای متخصص به طور حتم اتفاقات بزرگی در میدان پژوهش و نوآوری رقم خواهد خورد.

محمدی در ادامه متذکر شد: ما به عنوان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این کشور باید سیاست های مربوط به شغلی خود را به سمت انجام کارهای بنیادی ترسیم نماییم؛ ابتدا باید ببینیم چه کاری در راستای نیل به سیاست ها ی کلی کشور می توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: الزاما سیاست ها نباید در جهت ایجاد اشتغال مقطعی باشد. سیاست های ما باید به طوری تنظیم گردد که به این نتیجه برسیم چگونه می توانیم به سمت ایجاد شرکت دانش بنیان و پژوهش محور پیش برویم. در چنین شرایطی می توانیم نگاه جامع تری داشته باشیم. از طرفی به عنوان شرکت مادر مطرح شویم و از دیگر سو سیاست های اقتصاد مقاومتی را ببینیم و مسائل برون رفت از مشکلات جامعه را مدنظر قرار دهیم و در نتیجه با تشکیل یک زنجیره منسجم به رفاه اجتماعی دست پیدا کنیم.

متخصص حوزه اقتصاد، نفت و انرژی بیان کرد: یک صنعت موفق می بایست علاوه بر ایجاد ساختار اقتصادی و مالی برای انتفاع گردانندگان خود به حفظ بازار، تداوم حیات سازمانی خود، کاهش وابستگی به خارج و بهره گیری از امکانات داخلی بپردازد.

محمدی که خود از مدیران جوان، موفق و کارآمد است، اضافه کرد: نقش مدیر و راهبر در این میان می تواند نقشی موثر و تاثیر گذار باشد. چراکه لازمه اصول مدیریتی به روز بودن اطلاعات در کلیه مباحث از جمله سیاسی، بین المللی، فلسفی و دینی و ایدئولوژیک نیز می باشد.

وی تاکید کرد: یک مدیر خوب باید کلیه مولفه های تاثیر گذار بر صنعت و بازار خود را به خوبی بشناسد و براساس آن بتواند تضمینی درست و کارساز جهت پیش برد سیستم خود اتخاذ نماید.

وی ادامه داد: در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی ما تاکنون از شرکت های مطرح دنیا بهره گرفته ایم و به جاست از دانش شرکت های بزرگ و فعال بلوک شرق در راستای اعتلای صنعت اقتباس کنیم.

مدیرعامل ثامن مهران گستر افزود: ما در ابتدا، دانش فنی و مطالعات این شرکت های بزرگ را خریداری کردیم و براساس آن در کشور واحدهای پتروشیمی و نفت و گاز راه اندازی شده و قطعا در آینده نزدیک خواهیم توانست این دانش و الگو را بومی کرده و با کمک جوانان تحصیلکرده خود از آن بهره مند شویم.

محمدی رسیدن به فرهنگ خودباوری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را یک اصل برای مجموعه تحت مدیریت خود عنوان کرد و افزود: وقتی با خودباوری به این نقطه از تولید برسیم خود به خود بحث اشتغال و عدم وابستگی و پژوهش محور بودن صنعت و تبلور اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد شد و این یعنی تحقق ایرانی آباد و آزاد به دست فرزندان این سرزمین.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت ثامن مهران گستر امیدوار است بتواند با برنامه ریزی درست گام های بلندتری در عرصه صادرات و فتح بازارهای بین المللی بردارد.

گفتنی است شرکت ثامن مهران گستر، واحد نمونه و برتر تولیدی و صنعتی در کشور به شمار می رود که توانسته است با تکیه بر دانش فنی بومی و تجهیزات ایرانی با استراتژی دانش بنیان و پژوهش محورانه در این اوضاع فلج کننده اقتصادی ایران با تولید کلیه فراورده های نفتی به یاری کشور بشتابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها