کد خبر: 323318
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

شهرام محمودی، والیبالیست بازگشته به تیم ملی، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

تیم ملی در نبود شهرام محمودی هیچ فرقی نکرده بود/ باید به روزهای اوجم برگردم/ به خاطر یک ست، المپیک 2012 را از دست دادیم/ مردم فکر نکنند کسب سهمیه المپیک کار ساده‌ای است

ملی‌پوشان والیبال ایران فردا وارد حساس‌ترین، مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین اردوی خود در سه سال اخیر خواهند شد. اردویی که از مسیر مسابقات انتخابی المپیک می‌گذرد. به شرطی که شاگردان ایگور کولاکوویچ از این مسیر با پیروزی عبور کنند، مقصد، دهکده بازی‌های المپیک 2020 توکیو خواهد بود.

تیم ملی در نبود شهرام محمودی هیچ فرقی نکرده بود/ باید به روزهای اوجم برگردم/ به خاطر یک ست، المپیک 2012 را از دست دادیم/ مردم فکر نکنند کسب سهمیه المپیک کار ساده‌ای است
کد خبر: 323318
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک از فردا، یکم مردادماه، در سالن فدراسیون والیبال آغاز می‌شود. این اردو اما یک ویژگی مهم دیگر هم دارد و آن بازگشت ستاره قدیمی است.

شهرام محمودی، پشت خط‌‌زن تیم ملی والیبال ایران که بعد از المپیک ریو به خاطر مصدومیت‌های قدیمی‌اش از تیم ملی خداحافظی کرد تا به درمان آنها بپردازد، فردا بعد از گذشت نزدیک به سه سال، دوباره همراه با ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد.

مشروح گفت‌و‌گوی اعتمادآنلاین با این بازیکن به شرح زیر است:

*بعد از گذشت حدود سه سال، دوباره قرار است همراه با سایر ملی‌پوشان تمرین کنید...

بله، بعد از مدت‌ها دوری و البته تمرینات شخصی به زودی همراه با تیم ملی تمرین خواهم کرد. همان‌طور که پیشتر هم گفته بودم قرار بود به محض برطرف شدن آسیب‌دیدگی‌ام، در صورتی که تیم ملی هم به من نیاز داشته باشد، برگردم و حالا وقتش رسیده است.

*در این مدت برنامه‌هایتان تا چه اندازه با کادر فنی تیم ملی هماهنگ بود؟

برنامه وزنه را که مدت‌هاست پی می‌گیرم. علاوه بر آن، پس از اینکه پزشکم تشخیص داد مصدومیت مچ پایم برطرف شده و اجازه پرش برایم صادر شد، تمرینات توپی را هم آغاز کردم. مدتی است قبل از تمرینات تیم نوجوانان در سالن فدراسیون به تنهایی با توپ کار می‌کنم. حتی چند جلسه‌ای هم همراه با تیم نوجوانان برای دقایقی تمرین کردم.

*مصدومیت‌تان عامل اصلی دوری‌تان بود. حالا آن مصدومیت کاملاً برطرف شده است؟

مصدومیتم به اتمام رسیده و دوران درمان را هم گذرانده‌ام، اما باید کم‌کم تمرینات را پیشرفته کنم. ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی، اسامی بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی را اعلام کرد و بر همین مبنا از یکم مرداد همراه با سایر بازیکنان در اردو حاضر می‌شوم. در کنار دیگران تمرین می‌کنم و امیدوارم به زودی بتوانم به اوج آمادگی برسم.

*به نظرتان برگشت به روزهای اوج سخت نیست؟ به هر حال مدت‌ها همراه با تیم ملی نبوده‌اید.

اگرچه در این سال‌ها همراه با تیم ملی نبوده‌ام اما 2 سال در مسابقات باشگاه‌های آسیا بازی کردم. همچنین یک سال هم همراه با تیم باشگاهی‌ام به مسابقات باشگاه‌های جهان رفتم که سطح بسیار بالایی دارد و حتی از بسیاری مسابقات دیگر پرفشارتر است. با وجود این، قبول دارم که شرایط بازی برای تیم ملی متفاوت است.

*تیم ملی بدون شهرام محمودی چه تفاوتی با گذشته داشت؟

تیم ملی بدون من هم کارش را انجام می‌داد و هیچ فرقی نداشت. نتیجه‌های خیلی خوبی هم گرفتند و حتی در مسابقات بین‌قاره‌ای روی سکو رفتند. امسال نیز عملکرد خوبی در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال از خود نشان دادند.

*در روزهای خوب و بد تیم در این سال‌ها برای ملی پوش بودن دلتنگ نمی‌شدید؟

قطعاً چنین لحظات زیاد داشتم. خیلی روزها دلم تنگ می‌شد. البته از آنجا که من خودم تصمیم گرفتم از تیم کنار بروم و به درمان مصدومیت‌هایم بپردازم، راحت‌تر با این روزها کنار آمدم. اما برخی روزها که مردم در مکان‌های مختلف اظهار لطف می کردند و می‌پرسیدند چرا نیستی، واقعاً جوابی نداشتم و از صمیم قلب دلم برای تمام روزهای گذشته تنگ می‌شد.

*در مدتی که نبودید تیم ملی تغییرات زیادی داشت و جوانان زیادی به تیم تزریق شدند. چه پیش‌بینی‌ای از آینده این جوانان دارید؟

خوشبختانه روند جوان‌گرایی در والیبال ایران اصول‌مند شده است. قبلاً یک بازیکنان از تیم جوانان باید چند پله از هم‌نسلان خود بهتر بود تا رنگ تیم ملی را می‌دید. از طرف دیگر نسل‌ها به طور دسته‌جمعی تغییر می‌کردند. اما اکنون هر بازیکن مستعدی شناسایی می‌شود و فرصت دارد که کنار سایر بازیکنان باتجربه بازی کند و این سرمایه ارزشمندی است. همین الان جواد کریمی فرصت دارد تا در کنار سعید معروف خیلی چیزها یاد بگیرد و این داشته‌ها قطعاً در آینده برایش حکم طلا خواهد داشت. قرار نیست چیزی را پیش‌بینی کنیم. قطعاً این بازیکنان، در صورتی که پرتلاش باشند، با حفظ این روند موفق خواهند شد.

*تجربه حضور در یک دوره المپیک باعث شده برخی تصور کنند راه یافتن به این میدان بزرگ کار ساده‌ای است. به نظرتان تیم ملی توان برآورده کردن توقع مردم و کارشناسان را دارد؟

این حرف‌ها نه کارشناسی است و نه منطقی. مردم حق دارند چون به هر حال دوست دارند همیشه تیم ملی را موفق و پیروز ببینند، اما بیان چنین حرف‌هایی از سوی برخی کارشناسان عجیب است و نمی‌دانم چه هدفی دارند. اهالی والیبال خوب یادشان است که مسابقات انتخابی المپیک 2012 تیم ما به همراه ولاسکو، فقط به خاطر یک ست، حضور در لندن را از دست داد.

المپیک بزرگ‌ترین و معتبرترین میدان ورزشی دنیاست و تیم‌ها با تمام توان وارد آن می‌شوند. همین استرالیایی که در مسابقات آسیایی بین چهار تیم برتر هم نیست برای انتخابی المپیک سر و دست می‌شکند. ژاپن و چین هم همین‌طور. تیم ما در دوره گذشته انتخابی المپیک با مکافات چین را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد، اما در تورنمنت‌های دیگر این تیم را به سادگی از پیش رو برمی‌داریم. اوج سرمایه‌گذاری‌ همه کشورها برای المپیک است و کار ساده نیست.

راه سختی در پیش داریم، اما بازیکنان و کادر فنی لحظه‌ای ناامید نمی‌شوند و قطعاً برای ایران از جان مایه خواهند گذاشت. با وجود این، مردم هم بدانند رسیدن به المپیک مسیری است که هر سال بسیاری از بزرگان والیبال دنیا از آن جا می‌مانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها