کد خبر: 323349
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۲:۱۶:۵۷
| |

الهه عرب‌عامری:

لیگ منظم تنها راه پیشرفت فوتبال زنان

نایب رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال زنان با داشتن لیگی با کیفیت و با حضور همه تیم های لیگ برتری موفق و پویا خواهد بود که متاسفانه باشگاههای لیگ برتری در این زمینه همکاری خوبی ندارند.

لیگ منظم تنها راه پیشرفت فوتبال زنان
کد خبر: 323349
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۲:۱۶:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ الهه عرب‌عامری اظهار کرد: زمانی که در فدراسیون فوتبال بودم طی صحبت با «مهدی تاج» رییس فدراسیون، مقرر شد که لیگ فوتبال در بخش زنان بهتر و با کیفیت تر برگزار شود و با مدیران عامل باشگاههای لیگ برتری جلساتی برگزار شد که 2 درصد از بودجه باشگاهها به فوتبال زنان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در آن زمان باشگاه‌ها برای افزایش بودجه در بخش فوتبال زنان موافقت کردند و پای حرف خود محکم در آن جلسه ایستادند. اما متاسفانه باشگاهها در ادامه همکاری خوبی در این زمینه نداشتند.

عرب عامری ادامه داد: رییس فدراسیون در آن برهه اعلام کرد که 2 درصد بودجه باشگاه استقلال 700 میلیون تومان می‌شود؛ به این معنی که این باشگاه در صورت تیم داری در بخش زنان باید این مبلغ را هزینه کند. اگر باشگاه‌ها با این موضوع موافقت می‌کردند، گام بزرگی در فوتبال زنان برداشته می‌شد. تیم‌داری فوتبال زنان خیلی هزینه‌بر است و در پنج سال گذشته اگر می‌خواستند باشگاه‌ها یک تیم را تا آخر فصل پیش ببرند، 300 میلیون تومان تنها هزینه برگزاری و رفت و آمد آن تیم می‌شد.

وی عنوان کرد: اما اگر فوتبال زنان حاشیه‌ای هم داشت یک مسئول خوب می‌توانست آن را جمع کند.

نایب رییس اسبق فدراسیون فوتبال یادآور شد: اکنون استعدادیابی برای توسعه فوتبال زنان به اندازه راه اندازی لیگ فوتبال آنقدر مهم نیست. زیرا وقتی که چرخ لیگ زنان به گردش درآید، کشف استعدادها را با خود به همراه خواهد داشت.

وی همچنین گفت: برای افزایش حق رای زنان در مجمع فدراسیون فوتبال تنها باید هماهنگی لازم با رییس فدراسیون بعمل آید.

گرچه این اساسنامه از جانب فیفا در فدراسیون فوتبال ایران اجرا می‌شود.

الهه عرب‌عامری از دی ماه 1397 به عنوان سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان انتخاب شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها