کد خبر: 323485
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۶:۱۳:۲۴
| |

فتح‌اله نیازی، مسئول بخش تزئینات معماری پژوهشگاه میراث فرهنگی خبر داد؛

حفاظت و مرمت آثاری از سهراب سپهری و پنری ویلیامز

فتح‌اله نیازی، مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از حفاظت و مرمت 14 اثر از تابلوهای نقاشی معاصر موزه بانک تجارت خبر داد.

حفاظت و مرمت آثاری از سهراب سپهری و پنری ویلیامز
کد خبر: 323485
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۶:۱۳:۲۴

اعتمادآنلاین| فتح‌اله نیازی، مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی -تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به مرمت 14 تابلوی نقاشی موزه بانک تجارت، گفت: تابلوهای یاد شده آثاری از هنرمندان بزرگ معاصر ایران همچون سهراب سپهری، ایران درودی، مسعود عربشاهی، سیما حیاتی، حسین محجوبی، سیمین لاله زار و نقاشی های کلاسیک پنری ویلیامز است که با توجه به قرارداد بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و بانک تجارت، مرمت می شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از آثار دچار آسیب دیدگی و برخی دیگر نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی دارند، اظهار داشت: نقاشی های معاصر به دلیل استفاده هنرمنداز مواد مختلف جهت خلق اثر، پس از تولید دچار آسیب های ساختاری ناشی از واکنش اجزای مختلف و متفاوت ساختاری در برابر شرایط و عوامل مختلف می شوند.

نیازی افزود: پروژه یاد شده الگوی مناسبی برای برخورد با دیگر آثار هنری مدرن به شمار می آید که می توان از نتایج آن در حفظ و نگهدار سایر آثار مشابه بهره مند شد.

مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی -تاریخی خاطر نشان کرد: برای این پروژه اقدامات حفاظتی لازم در سطوح مختلف رنگ، بستر و بوم، چارچوب و پوشش های حفاظتی سطح نقاشی انجام گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این پروژه همگام با اقدامات حفاظت و مرمت پژوهش های لازم از جمله شناسایی لایه های نقاشی، شناسایی عنصری و کانی شناسی رنگ ها و مواد تشکیل هنده اثر ، بر روی بعضی از آثار شاخص در حال انجام است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها