ارزشمندترین باشگاه‌های ورزشی جهان

نشریه فوربس تازه‌ترین فهرست ارزشمندترین باشگاه‌های ورزشی جهان را منتشر کرد. در بین 10 باشگاه نخست تنها نام سه تیم فوتبال شامل رئال مادرید، بارسلونا و منچستریونایتد به چشم می‌خورد.

ارزشمندترین باشگاه‌های ورزشی جهان
کد خبر: 323724
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۳:۴۰:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ باشگاه فوتبال آمریکایی دالاس کاوبویز از سال 1996 هرگز قهرمان نشده است اما برای چهارمین سال متوالی موفق شد تا قهرمان مالی ورزش جهان شود.

این باشگاه نخستین تیمی است که از زمان آغاز انتشار این فهرست توسط نشریه فوربس در سال 2010، موفق می‌شود ارزش خود را به مرز 5 میلیارد دلار برساند.

باشگاه بیسبال نیویورک یانکیز هم با 4.6 میلیارد دلار و پس از رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته که بیشترین رشد در جمع 30 باشگاه نخست این فهرست نیز محسوب می‌شود، در رده دوم جای گرفت.

باشگاه‌های فوتبال رئال مادرید (4.24 میلیارد دلار) و بارسلونا (4.02 میلیارد دلار) و همچنین باشگاه بسکتبال نیویورک نیکس (4 میلیارد دلار) نیز تنها باشگاه‌های ورزشی هستند که از مرز 4 میلیارد تجاوز می‌کنند.

با این حال، زمانی که پای ارزش مالی باشگاه‌های ورزشی به میان آید، لیگ برتر فوتبال آمریکایی پیشتاز است به طوری که از بین 32 تیم این لیگ، 26 مورد در فهرست 50 باشگاه ارزشمند جهان قرار گرفته‌اند.

لیگ برتر بیسبال در این فهرست 9 نماینده دارد؛ 6 باشگاه فوتبال در آن به چشم می‌خورد و 7 باشگاه بسکتبال حاضر در ان بی ای نیز در این فهرست قرار دارند.

باشگاه فوتبال چلسی با 25 درصد افزایش ارزش نسبت به سال گذشته، بیشترین جهش را در بین تیم های حاضر در این فهرست داشته است.

10 باشگاه ورزشی برتر جهان (ارزش مالی)
1
دالاس کاوبویز (فوتبال آمریکایی)
2
نیویوروک یانکیز (بیسبال)
3
رئال مادرید (فوتبال)
4
بارسلونا (فوتبال)
5
نیویورک نیکس (بسکتبال)
6
منچستریونایتد (فوتبال)
7
نیوانگلند پیترات (فوتبال آمریکایی)
8
لس آنجلس لیکرز (بسکتبال)
9
گلدن استیت واریرز (بسکتبال)
10
نیویورک جاینتس (فوتبال آمریکایی)

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها