کد خبر: 323762
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۳:۳۲:۰۰
| |

رئیس انجمن سینماداران؛

افزایش 10 برابری عوارض و هزینه‌های سینما توسط شهرداری

شهرداری تهران عوارض نصب و بهره‌برداری سردرهای سینماهای تهران را تا 10 برابر افزایش داد.

افزایش 10 برابری عوارض و هزینه‌های سینما توسط شهرداری
کد خبر: 323762
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران، با اشاره به اینکه از سال 98 عوارض و هزینه‌های نصب و بهره‌برداری سردرهای سینمای شهر تهران افزایش پیدا کرده است، گفت: بسیاری از سینماهای قدیمی و سینماهای مدرن و پردیس‌های سینمایی که به تازگی راه‌اندازی شده است و سردرهای خود را از حالت معمولی به دیجیتال ارتقا داده‌اند، با افزایش عوارض از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران روبه‌رو شدند.

او ادامه داد: پیش از این عوارض سردرهای سینما اعم از معمولی و دیجیتال سالیانه سه میلیون تومان بود اما از سال 98 سازمان زیباسازی این رقم را به 30 میلیون تومان افزایش داده است که پرداخت آن برای سینماداران و به خصوص سینماهای مرکز و جنوب شهر تهران بسیار مشکل است.

اشرفی افزود: در حالی که در این سردرهای دیجیتال فقط محصولات فرهنگی تبلیغ می‌شود و تصاویر این سردرها به معرفی فیلم‌های سینمایی در حال اکران در همان سینما اختصاص پیدا کرده اما سازمان زیباسازی و شهرداری تهران اعلام کرده که این سردرها فرهنگی نیست و تجاری است و از ما عوارض مکان‌های تجاری را اخذ می‌کنند.

او با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده، ادامه داد: سردرهای سینمایی به جز تبلیغ فیلم کار دیگری انجام نمی‌دهند و فیلم‌های سینمایی نیز تولیداتی کاملا ایرانی هستند که یک محصول فرهنگی است و باید از آنها حمایت شود و هیچ کالای دیگری به جز فیلم‌هایی که نمایش داده می‌شود در این سردرها تبلیغ نمی‌شود.

او ادامه داد: این سردرهای سینمایی علاوه بر تبلیغ فیلم‌های سینمایی باعث زیبایی منظر شهری شده است و حتی اگر مخاطبانی نخواهند از فیلم‌های این سینماها استفاده کنند، تصاویری که پخش می‌شود باعث آزار آنها نمی‌شود.

اشرفی افزود: زمانی که نوبت به قیمت‌گذاری برای بلیت‌های سینما و یا سایر خدمات می‌رسد گفته می‌شود که سینما یک مرکز فرهنگی و خدماتی است و نباید خدمات آن گران باشد اما زمانی که نوبت اخذ عوارض می‌رسد از سینماها به عنوان یک مرکز تجاری عوارض اخذ می‌شود.

رئیس انجمن سینماداران ادامه داد: در کنار افزایش این عوارض هزینه‌های انرژی نیز به خصوص هزینه‌های نگهداری و استفاده از دستگاه‌های سرمایشی نیز به شدت افزایش پیدا کرده و قبض برقی که امسال برای سالن‌های سینما صادر شده بیشتر از سال قبل است.

اشرفی افزود: طی تماس‌هایی که با مسئولان شهرداری تهران گرفتیم قرار است به زودی جلسه‌ای را با آنها برگزار کنیم تا شاید بتوان این مسئله را حل و فصل کرد و عوارض را کاهش دهیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها