کد خبر: 324382
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت ششم

از تحلیل اقتصاد نفتی عربستان تا سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مایکروسافت روی هوش‌ مصنوعی

در این برنامه مروری خواهیم داشت بر اعتیاد اقتصاد عربستان سعودی به نفت و تلاش رهبران این کشور برای کاهش وابستگی به بازار نفت؛ تاکتیک‌هایی برای جلب توجه سرمایه‌گذار و اعتماد او به سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های استارت‌آپی، و موفقیت یک شرکت نرم‌افزاری در جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از جانب مایکروسافت برای حمایت از پروژه تولید هوش عمومی مصنوعی.

حجم ویدیو: 11.29M | مدت زمان ویدیو: 00:04:22 دانلود ویدیو
کد خبر: 324382
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عربستان و اقتصاد معتاد به نفت ، نخستین گزارش منتخب ماست از خبرگزاری رویترز. کشورهای نفت‌خیز به دنبال کاهش وابستگی اقتصادی خود به تولید نفت و قیمت جهانی آن هستند. اقتصاد عربستان سعودی به شدت به نفت وابسته است. محمد بن سلمان سه سال گذشته وعده رسیدن به «اقتصاد بدون نفت» را داد. با وجود این، عربستان سعودی و شرکت نفتی آرامکو که نقشی مهم در اقتصاد این کشور دارد، همچنان به دنبال کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد این کشور از تلاطم‌های بازار و قیمت نفت هستند.

×××

پول را به من نشان بده: هشت تاکتیک جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها، گزارش منتخب دوم ماست از هفته‌نامه کارآفرین و به قلم مارک پیرسون. آقای پیرسون مدیر یکی از شرکت‌های موفق در سرمایه‌گذاری کارآفرینانه، در این مقاله، هشت تاکتیک کارآمد را به مدیران و موسسان استارت‌آپ‌ها معرفی می‌کند که می‌توانند با آنها شانس جذب سرمایه و موفقیت کسب‌وکارشان را افزایش دهند.

×××

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مایکروسافت روی هوش مصنوعی، سومین گزارش منتخب ماست از نیویورک تایمز. یک شرکت هوش مصنوعی به نام OpenAI با حمایت یک میلیارد دلاری مایکروسافت به دنبال کپی کردن مغز انسان است. مایکروسافت علاوه بر این کمک مالی، وعده داده است سیستم‌های جدید محاسباتی خود را که توان تحلیل حجم قابل توجهی از داده را دارند، در اختیار شرکت OpenAI قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها