کد خبر: 324668
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۴:۲۰:۵۳
| |

دمشق توافق آمریکا و ترکیه درباره سوریه را نقض منشور سازمان ملل دانست

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت دخالت‌های آمریکا و ترکیه در امور این کشور، توافق‌های میان این دو کشور درباره سوریه را تجاوز آشکار به تمامیت ارضی، حاکمیت و اتحاد ملت سوریه عنوان کرد.

دمشق توافق آمریکا و ترکیه درباره سوریه را نقض منشور سازمان ملل دانست
کد خبر: 324668
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۴:۲۰:۵۳

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه سوریه بار دیگر «مداخلات ویرانگر» ایالات متحده آمریکا در این کشور را محکوم کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام محکومیت تداوم مداخلات آمریکا در سوریه، تأکید کرد که هدف از این مداخلات، طولانی و پیچیده شدن بحران و آسیب رساندن به تمامیت ارضی سوریه است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که سوریه «بار دیگر مخالفت قاطع خود را با هر گونه توافق آمریکا و ترکیه اعلام می‌کند».

او تصریح کرد که این توافقها، «تجاوز آشکار به تمامیت ارضی، حاکمیت و اتحاد ملت سوریه و نقض فاحش اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است».

ترکیه و آمریکا از مدت‌ها پیش، -علیرغم مخالفت دمشق- به توافق رسیده‌اند که در شمال سوریه منطقه موسوم به «منطقه امن» (+) تشکیل دهند، ولی تا کنون موفق به انجام این کار نشده‌اند.

دمشق اعلام کرد، بهانه‌هایی که نظام ترکیه در تجاوز خود به سوریه، بهانه حفظ امنیت ملی خود را مطرح می‌کند، ولی رفتار و سیاستهای این نظام، آن را تکذیب می‌کند.

این منبع تأکید کرد که نظام ترکیه، «پایگاه اصلی تروریسم بوده و انواع حمایت نظامی و لجستیکی را از آن کرده است».

وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرد این کشور، از هشت سال پیش با انواع تروریسم مبارزه کرده و به تعقیب عناصر تروریستی تا زمان نابودی کامل آن، ادامه خواهد داد و با همه طرح‌های تجزیه‌طلبانه مقابله خواهد کرد.

دمشق همچنین اظهار داشت که به تلاش خود برای دستیابی به فرآیند سیاسی ادامه می‌دهد که مردم سوریه، بدون مداخله خارجی، هدایت آن را بر عهده داشته باشند.

منبع مذکور در پایان خاطر نشان کرد، ملت سوریه که در مبارزه با گروه‌های تروریستی جانفشانی کرده، به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه خدشه‌ای وارد شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها