کد خبر: 324705
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۴:۴۴
| |

معترضان هنگ‌کنگی در فرودگاه تجمع کردند

صدها نفر از معترضان هنگ‌کنگی که خواستار دموکراسی بودند، امروز (جمعه) در فرودگاه این دولت‌شهر که تحت کنترل چین است، تجمع کردند.

معترضان هنگ‌کنگی در فرودگاه تجمع کردند
کد خبر: 324705
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۴:۴۴

اعتمادآنلاین| این معترضان شعار «هنگ‌کنگ را آزاد کنید» سردادند. همچنین سنگاپور به شهروندانش توصیه کرد تا از مسافرت به بخش‌هایی از هنگ‌کنگ اجتناب کنند.

دولت سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر در هنگ‌کنگ هستید، باید جوانب احتیاط را در نظر بگیرید تا در امان بمانید. اعتراضات به صورت صلح‌آمیز برگزار می‌شود اما ممکن است پتانسیل تبدیل شدن به اعتراضات خشونت‌آمیز را داشته باشد.

مقام‌های فرودگاه هنگ‌کنگ نیز گفتند، این اعتراضات بر فعالیت این فرودگاه و پروازها اثری نگذاشته اما به مسافران توصیه کردند تا برای جلوگیری از احتمال اختلال در پرواز، زودتر به فرودگاه بیایند.

این اعتراضات مردمی که هر روز بر شدت آن افزوده می شود، علیه لایحه استرداد مظنونان برای دادگاهی و محاکمه به چین آغاز شد و هشدارهایی را از سوی دولت پکن به همراه داشت به طوری که دولت چین آن را حمله‌ای به حق حاکمیت خود دانست.

برخی از معترضان که کلاه کاسکت به سر داشتند، در سالن ورود فرودگاه تحصن کرده و پلاکارت‌هایی در دست داشتند که در آن از دولت هنگ‌کنگ خواسته بودند لایحه استرداد را به صورت کامل ملغی کند و شعار «هنگ‌کنگ را آزاد کنید» سرمی‌دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها