کد خبر: 325439
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

وزرای کابینه بوریس جانسون چه کسانی هستند؟

با آغاز کار بوریس جانسون به‌ عنوان نخست‌وزیر جدید بریتانیا، نیمی از اعضای کابینه از سمت‌های خود برکنار شدند یا کناره‌گیری کردند.

حجم ویدیو: 4.71M | مدت زمان ویدیو: 00:01:19 دانلود ویدیو
کد خبر: 325439
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با آغاز کار بوریس جانسون به‌ عنوان نخست‌وزیر جدید بریتانیا، نیمی از اعضای کابینه از سمت‌های خود برکنار شدند یا کناره‌گیری کردند.

ساجد جاوید، وزیر کشور، به جای فیلیپ هموند به عنوان وزیر دارایی، منصوب شده است. ساجد جاوید فرزند یک خانواده مهاجر است. پدر او راننده‌ای پاکستانی بود و جاوید می‌گوید تنها با یک پوند در جیبش به بریتانیا آمد.

دومنیک راب، وزیر سابق برگزیت در کابینه ترزا می، هم به مقام وزارت خارجه بریتانیا رسید.

راب گفته در مقام مشاور حقوقی وزارت خارجه روی مسائل ایران کار کرده و به حساسیت آن آگاه است و به همین دلیل در خصوص ایران «شتابزده» تصمیم نمی‌گیرد.

پریتی پاتل، به سمت وزارت کشور رسید. او که از هواداران پروپاقرص برگزیت و وزیر توسعه بین‌الملل بود، به خاطر سفری محرمانه به اسرائیل و دیدار مقامات این کشور از کابینه ترزا می کنار گذاشته شده بود. بوریس جانسون همان زمان از او حمایت کرد. حمایت پاتل در مورد بازگرداندن مجازات اعدام جنجال‌برانگیز بوده است.

بن والاس نیز به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد. او که پیش از این در وزارت کشور مشغول کار بود، پیشینه‌ای نظامی دارد و در صنایع دفاعی نیز فعالیت کرده است.

مت هنکاک، وزیر بهداشت؛ آندره‌آ لیدسام، وزیر تجارت؛ لیز تراس، وزیر تجارت بین‌الملل؛ ترزا ویلی‌یرز، وزیر محیط‌زیست؛ گوین ویلیامسون، وزیر آموزش؛ آلوک شارما، وزیر توسعه بین‌الملل؛ امبر راد، وزیر کار و امور بازنشستگی؛ استیون بارکلی، وزیر برگزیت؛ نیکی مورگان، وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش؛ و رابرت باکلند، وزیر دادگستری، دیگر وزرای کابینه جانسون هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها