کد خبر: 325515
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۱:۱۴
| |

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور:

شورای عالی استان‌ها طرح انتخابات شورایاری ها را آماده کند

وزیر کشور به شورای عالی استان‌ها توصیه کرد طرحی را در خصوص ساز و کار انتخابات شورایاری‌ها به مجلس ارائه دهند تا به گفته وی، دفعه آخر باشد که این انتخابات «غیرقانونی» خوانده می‌شود.

شورای عالی استان‌ها طرح انتخابات شورایاری ها را آماده کند
کد خبر: 325515
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۱:۱۴

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در گفت و گویی درباره مسائل پیرامون انتخابات شورایاری‌ها بیان کرد: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مصوبه شورای شهر بود و البته در کمیسیون تطبیق هم با آن مخالفت نشد؛ ضمن آنکه به عنوان یک امر مشارکتی چندین دوره است که برگزار می‌شود.

وزیر کشور افزود: از وزارت کشور کمک خواسته شد تا از نظر امنیت و انتظامات انتخابات و نیز استفاده از روش الکترونیکی برگزاری انتخابات همکاری داشته باشد ولی وزارتخانه باید مجوز لازم را می‌داشت در صورتی که این امر فاقد قانون بود و تنها مصوبه شورا را داشت.

رحمانی فضلی توضیح داد: وزارت کشور نمی‌توانست با مصوبه شورا وارد کار شود لذا این موضوع در دولت مطرح شد و دولت با این هدف که این امر مشارکتی مردمی به خوبی انجام شود، وزارت کشور را موظف کرد با شهرداری و شوراها هماهنگی داشته باشد و کمک کند.

وی ادامه داد: اگرچه این کار انجام شد اما توصیه ما به شورای عالی استان ها آن است که حتماً طرحی را در خصوص ساز و کار انتخابات شورایاری‌ها آماده کنند تا قانون محکمی در این خصوص وجود داشته باشد.

این عضو هیات دولت بیان کرد: دوره قبل هم بازرسی این ایراد قانونی را گرفته بود و شورای عالی استان‌ها به ما قول داده بودند این موضوع را در قالب یک طرح به مجلس ارائه دهند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: امیدواریم این بار دفعه آخر باشد که انتخابات شورایاری‌ها به این صورت برگزار می‌شود تا دچار مواجهه با نظر دستگاه نظارتی مبنی بر غیرقانونی بودن نشویم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها