کد خبر: 325562
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۰:۳۴:۵۷
| |

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

انگلیسی‌ و آمریکا به دنبال منافع خود هستند/ ایران حافظ صلح و ثبات منطقه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سابقه طولانی خلیج فارس نشان داده که انگلیس و آمریکا به دنبال منافع خود در منطقه بودند.

انگلیسی‌ و آمریکا به دنبال منافع خود هستند/ ایران حافظ صلح و ثبات منطقه است
کد خبر: 325562
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۰:۳۴:۵۷

اعتمادآنلاین| مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برخی ادعاهای مطرح شده نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل برای برقراری همکاری با ایران، بیان کرد: ضرورت ایجاد صلح، امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه همکاری توام با احترام متقابل بر پایه مصالح و منافع مشترک بین کشور‌های همسایه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مسیری که در گذشته برخی کشور‌ها به بیگانگان اتکا و در جهت منافع آن‌ها گام برداشتند به نفع خودشان و ملت‌های منطقه نیست.

انصاری با تاکید بر اینکه بیگانگان هرگز آرامش منطقه را نمی‌خواهند، یادآور شد: سابقه طولانی خلیج فارس نشان داده که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال منافع خود در منطقه بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر عربستان سعودی در واقعیت تغییر رویکرد داشته باشد، مثبت است، تصریح کرد: این مشروط بر اینست که در عمل به این رسیده و پایبند باشند که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا دست دوستی و برادری به سمت کشور‌های منطقه دراز کرده و حافظ صلح و امنیت در منطقه بوده است.

انصاری اضافه کرد: در صورت علاقمندی عربستان برای همکاری با ایران مسیر روشن بوده و سیاست کشورمان در منطقه مشخص است و قطعا دو کشور در منطقه نقش مثبتی در جهان اسلام دارند که می‌تواند دو رکن در تامین امنیت منطقه بوده و سازنده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه ایران اسلامی از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد، گفت: این همکاری در صورتی است که عربستان سعودی صادقانه به میدان بیاید و بجای تکیه به بیگانگان، به ملت‌های خود و منافع جهان اسلام متکی باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها