کد خبر: 326011
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۳:۳۱:۰۰
| |

موضوعات مالی سریال‌های نمایش خانگی چگونه برسی می‌شود؟

با صدور حکم سید هادی رضوی حالا باید منتظر بود تا ببینیم سرمایه‌گذارانی که می‌گفتند ما را از سینما فراری ندهید باز هم سر حرف خود هستند یا خیر؟

موضوعات مالی سریال‌های نمایش خانگی چگونه برسی می‌شود؟
کد خبر: 326011
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۳:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ با انتشار خبر محکومیت «سید هادی رضوی» و دیگر اخباری که هر روز درباره سرمایه‌‌های مشکوک در سینما می‌شنویم و همینطور قطع و وصل، پخش و توزیع سریال‌هایی مانند «احضار» در شبکه نمایش خانگی به نظر می‌رسد که خلاهای جدی در حوزه نظارتی بر مباحث مالی و حقوقی سینما وجود دارد.

با بررسی‌های صورت گرفته از مدیران شبکه نمایش خانگی متوجه شدیم که مسائله سریال مذکور محتوا یا گونه ترسناک آن نبوده است بلکه مشکلات حقوقی میان شریکان این سریال عامل عدم توزیع این سریال شده است.

در ادامه این گزارش باید گفت که شبکه نمایش خانگی از تهیه کننده سریال‌های خانگی تعهداتی را برای تولید و پخش سریال می‌گیرد. سریال «احضار» نیز بعد از واکنش شبکه نمایش خانگی جهت عدم نقض حقوق مخاطبین به پخش خود ادامه داده است.

طبق اخبار رسیده مسئولین شبکه نمایش خانگی با اعلام اینکه در صورت وجود عدم حسن سابقه کاری سازندگان سریال‌‌ها وفیلم‌ها با این نهاد ادامه همکاری آنان منوط به تصمیم‌گیری مدیران این سازمان است، سازندگان را مجبور به ادامه کار و پخش می‌کنند. این اقدام مدیران شبکه نمایش خانگی قابل تحسین است اما کافی نیست.

برای ایجاد تمهیدات بهتر و محکم‌تر برای حفظ حقوق مخاطبان بهتر است که نهادهای نظارتی و قضایی مرتبط با فرهنگ و هنر راهکارهای جدی‌تری برای مدیریت مسائل مالی، حقوقی و سرمایه‌گذاری داشته باشند.

زمانی بانک‌ها با سرمایه مشخص و با رویکرد جدی نسبت به هنر وارد میدان سینما می‌شدند و «اعتبار هنری» فیلم‌ساز هم باعث می‌شد تا بانک و نهادهای اقتصادی دولتی در فیلم مذکور سرمایه‌گذاری کنند. اما امروز از طرفی به دلیل مشکلات ملی و از سوی دیگر به دلیل عدم مدیریت درست و البته سود زیاد در تولید انبوه فیلم‌های کمدی مبتذل، فضا را برای ورود هر سرمایه‌گذاری از حوزه‌های مختلف اقتصادی به سینما باز گذاشته است. قاطعیت امروز دستگاه قضا نشان داد که اگر همین رویکرد قبل از تولید و ورود سرمایه‌گذاری به سینما وجود داشته باشد می‌توان جلوی فساد را از سرچشمه گرفت.

البته ریشه اصلی تمام این مشکلات برمی‌گردد به زمانی که موسسات سینمایی مستقل با کمک دولت می‌توانستند روی پای خود بایستند و بدون وجود شک و شبهه درباره سرمایه و هزینه تولید فیلم به ساخت اثر دست بزنند و سود خود را نه در حین تولید (مانند امروز که هنوز تولید فیلم تمام نشده سرمایه‌گذار سودش را می‌کند) بلکه بعد از اکران و از طریق فروش فیلم در سینما بدست آورد.

حالا باید منتظر بود تا ببینیم سرمایه‌گذاری که چند روز قبل گفته بود تا سرمایه‌گذاران را از سینما فراری ندهید باز هم سر حرف خود هستند یا خیر؟

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها