کد خبر: 326715
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۲:۰۳:۰۰
| |

آیا کودک‌همسری دلیل فرار شاهدخت اردنی از دوبی بود؟

برخی فعالان فضای مجازی از احتمال جدیدی برای فرار شاهدخت هیا بنت الحسین از کاخ امیر دوبی سخن می‌گویند.

آیا کودک‌همسری دلیل فرار شاهدخت اردنی از دوبی بود؟
کد خبر: 326715
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی فعالان فضای مجازی از احتمال جدیدی برای فرار شاهدخت هیا بنت الحسین از کاخ امیر دوبی سخن می گویند.

به گزارش اعتمادآنلاین، برخی از فعالان فضای مجازی حاشیه جنوبی خلیج‌فارس با اشاره به درخواست‌های هیا بنت الحسین از دادگاه انگلیس عنوان کردند یکی از این درخواست‌ها ظاهراً به دخترش و احتمال تلاش پدر او برای ازدواج زودهنگامش مربوط می‌شود.

به گفته این فعالان، با توجه به اینکه هیا بنت الحسین در درخواست‌هایش خواهان حمایت دادگاه در مقابل ازدواج تحمیلی شده است، این امر ظاهراً به دخترش جلیله ارتباط پیدا می‌کند که هم‌اکنون وارد 12 سالگی می‌شود.

اخبار رسیده از کاخ حاکم دوبی حکایت از آن دارد که شاهدخت هیا نسبت به تلاش همسرش برای ازدواج دخترشان با پادشاه بحرین اعتراض داشت و همین امر نیز سبب فرارش از آنجا شد.

گفتنی است رسانه‌های انگلیسی بعد از انتشار متن درخواست هیا بنت الحسین از سوی رویترز نسبت به درج این بند پرسش‌هایی را مطرح کردند بودند، در حالی که او طبق قانون حق ندارد در مقابل ازدواج تحمیلی، سایر دختران شیخ محمد بن راشد آل مکتوم از پنج زن دیگرش را حمایت کند.

دفتر رسانه‌ای حاکم دوبی حاضر نیست پرسش‌های رسانه‌ها را در این‌باره پاسخ دهد، سفارت امارات در لندن نیز همچنان جمله «قصدی برای اظهار نظر در مورد زندگی خصوصی افراد نداریم» را در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران تکرار می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها