کد خبر: 326800
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۰:۱۱:۴۳
| |

قائم مقام باشگاه سایپا:

به حوزه زنان نگاه تشکیلاتی و ساختاری داریم

عضو هیات مدیره باشگاه سایپا با بیان اینکه رویکرد مدیریت جدید این باشگاه، توسعه و پیشبرد ورزش زنان است، تاکید کرد: نگاه ما به این حوزه راهبردی و آینده نگرانه است.

به حوزه زنان نگاه تشکیلاتی و ساختاری داریم
کد خبر: 326800
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۰:۱۱:۴۳

اعتمادآنلاین| ‌ تا آغاز لیگ برتر فوتسال زنان زمان زیادی باقی نمانده و در این مدت کوتاه، باشگاه سایپا اعلام کرده که به تیم‌داری در فوتسال زنان خواهد پرداخت. این باشگاه در 2 سال گذشته از تیم‌داری انصراف داد اما اکنون درپی حضوری موثر در لیگ برتر فوتسال زنان است.

لیگ فوتسال زنان از 18 مرداد ماه آغاز خواهد شد و در این فاصله کم باشگاه سایپا باید تیم خود برای لیگ آماده کند.

فراهانی قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره باشگاه سایپا در این زمینه گفت:

رویکرد مدیریت جدید باشگاه توسعه و پیشبرد ورزش زنان است، با این نگاه ویژه که نیمی از جمعیت فعال کشور را زنان تشکیل می‌دهند. امسال نیز این باشگاه با هدف توسعه ورزش زنان، تشکیل تیم‌های حرفه‌ای فوتسال و والیبال در سطح لیگ برتر کشور و نیز تیم والیبال نوجوانان در سطح استان تهران و همچنین تقویت ورزش بانوان در سطح گروه خودروسازی سایپا را در دستور کار خود قرار داده است. بودجه‌ای که برای تشکیل تیم‌ها در نظر گرفته شده درخور و شایسته زنان این مرز و بوم خواهد بود.

چرا در این دو سال به تیم‌داری فوتسال زنان نپرداختید؟ مشکلی اصلی چه بود؟

این امر به تفاوت نگاه‌ها در مدیریت ارشد بازمی گردد. خوشبختانه نگاه کنونی مدیریت در گروه خودروسازی سایپا به ورزش زنان بسیار مثبت و راهبردی است. در این حال مدیران باشگاه نیز به حوزه ورزش زنان نگاه بسیار مثبتی دارد. ما به حوزه زنان نگاه تشکیلاتی و ساختاری داریم و نه مقطعی و زودگذر. هدف ما حضور موثر در رقابت‌های مختلف است و نیم نگاهی به کسب سکو نیز داریم. ما در ابتدای راه تیم‌داری وزش زنان هستیم. در سال های آینده با پیش بینی تمهیدات و امکانات به طور حتم به تیم‌داری در سایر رشته‌ها نیز فکر خواهیم کرد.

با توجه به اینکه فدراسیون قانونی را مصوب کرده که باشگاه ها در صورت تیم‌داری به جای پرداخت پنج درصد، سه درصد به سازمان لیگ می‌دهند، چرا این امر نتوانست نظر شما را جلب کند؟ آیا قصد دارید به تیم داری فوتبال زنان در آینده بپردازید؟

این بحث در اولویت اول ما نیست. هرچند این قانون مثبت و در حمایت از ورزش بانوان موثر خواهد بود. همان طور که اشاره کردم نگاه ویژه‌ای به ورزش زنان داریم، نگاه ما به ورزش زنان راهبردی و آینده نگرانه است.

با توجه به اینکه 18 مرداد لیگ برتر فوتسال زنان آغاز می‌شود و تنها هشت روز به آغاز لیگ باقی مانده، چگونه می‌خواهید در این مدت تیم را جمع و جور کنید؟

با تلاش‌های صورت گرفته از سوی معاونت ورزش باشگاه و پیگیری‌های به عمل آمده از طرف مدیر تیم فوتسال زنان، فرآیند جذب کادرفنی و بازیکنان در سریع ترین زمان ممکن و در 2 هفته اخیر صورت پذیرفته است. در حال حاضر تیم فوتسال زنان تمرینات آمادگی خود را سپری می‌کند و ما هم تلاش کردیم تمام امکانات لازم را در اختیار این تیم قرار دهیم تا کمبودی احساس نکنند.

در زمینه استعدادیابی دره سنی پایه در حوزه زنان چه اقداماتی انجام دادید؟

در فرآیند جذب و بکارگیری بازیکنان در تیم فوتسال زنان نگاه ویژه‌ای به جذب استعدادها داشتیم، به طوری که چند استعداد برتر را شناسایی و بکار گرفته‌ایم و امیدواریم با سرمایه گذاری بر روی آنها، این استعدادها را به تیم‌های ملی معرفی کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها