کد خبر: 326875
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۲:۳۰:۴۵
| |

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

برای اطلاع از میزان فروش نفت ایران دست به دامان اخبار جعلی شده‌اند

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: می‌خواهند مسئولین را مجبور کنند آمار دقیق صادرات نفت را اعلام کنند تا از نحوه دور زدن تحریم از سوی ایران مطلع شوند.

برای اطلاع از میزان فروش نفت ایران دست به دامان اخبار جعلی شده‌اند
کد خبر: 326875
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۲:۳۰:۴۵

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره انتشار اخبار آمار صادرات نفت ایران گفت: برخی شبکه‌ها و رسانه‌های خبری با یک جهت گیری مشخص با انتشار اخبار کاهش صادرات نفت ایران در صدد القای تاثیرگذار بودن تحریم بر کاهش صادرات و منفی شدن وضعیت اقتصاد ایران دارند.

وی افزود: برخی به دنبال این هستند که با مخابره پیام‌های منفی و بزرگنمایی آن جنگ روانی را ادامه داده و روند اقتصاد ایران را منفی کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هدف دیگر انتشار اینگونه اخبار این است که مسئولین داخلی را مجبور کنند که واکنش نشان دهند و آمار دقیق اعلام کنند تا از نحوه دور زدن تحریم از سوی ایران مطلع شوند و روی مسدود کردن آن متمرکز شوند.

وی تاکید کرد: در این شرایط قطعا نیازی به واکنش نیست، باید با حفظ همبستگی داخلی، حساب شده با ترفندهای امریکا مواجه شویم و تمام تمرکزمان در راستای ایجاد آرامش در کشور باشد.

میرزایی یادآور شد: اینکه ما شرایط را کنترل کنیم، کافی است، نیازی به پاسخ و تحلیل روی اخبار نیست، قطعا تحریم کنندگان می‌خواهند داخل را درگیر ادامه اینگونه مباحث کنند و خود کنار بنشینند، این اقدام در راستای تکمیل جنگ روانی است، ما باید مراقب باشیم.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه هشتم مرداد خبری مبنی بر سقوط صادرت نفت ایران در ماه جولای به زیر 100 هزار بشکه منتشر کرده بود.

انتشار ارقامی از سوی یک رسانه خارجی در حالی است که عالی‌ترین مقام وزارت نفت بارها اعلام کرده من نمی‌توانم عدد و رقمی در زمینه صادرات نفت اعلام کنم، کارها را در شرایط سخت پیش می‌بریم، اما نقشه‌ها و برنامه‌های مقابله با تحریم‌ها را افشا نخواهیم کرد، خود و همکارانم در وزارت نفت تحت فشار قرار می‌گیریم تا ملت ایران سرافراز باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها