کد خبر: 327452
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

خطر از بیخ گوش‌ زمین گذشت + ویدئو

به تازگی ویدئویی از سیارک 2019OK منتشر شده که در سوم مرداد ماه جاری از فاصله 65 هزار کیلومتری زمین رد شده است اما دانشمندان یک روز بعد متوجه این رویداد شده‌اند.

خطر از بیخ گوش‌ زمین گذشت + ویدئو
کد خبر: 327452
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روز سوم مرداد ماه جاری (25 جولای) سیارکی از کنار زمین رد شد. البته دانشمندان پس از این رویداد متوجه گذر سیارک شدند و سعی کردند اطلاعات بیشتری از آن به دست آورند. اکنون به وسیله مشاهدات تلسکوپی ویدئویی کوتاه از گذر سیارک از کنار زمین ثبت شده است.

احتمال برخورد این سیارک که 2019OK نام دارد با زمین بسیار اندک بود. اما نگرانی دانشمندان از آن جهت بود که آنها یک روز پس از گذر سیارک از کنار زمین، آن را رصد کردند.

البته سازمان فضایی اروپا با استفاده از 2 تلسکوپ در «شبکه بین المللی علمی بصری» (ISON) توانسته بود قبل از گذر سیارک از کنار زمین آن را رصد کند.

ویدئوی ثبت شده از این رویداد چندان واضح نیست و سیارک شبیه یک حباب سیاه به نظر می‌رسد اما چنین مشاهداتی به انسان کمک می کند تا درباره 2019OK اطلاعات بیشتری به دست آورد.

طبق بیانیه سازمان فضایی اروپا، این صخره آسمانی با عرض حدود 100 متر هر 100 هزارسال یکبار از کنار زمین رد می شود. همچنین این سیارک از فاصله 65 هزار کیلومتری زمین رد شده است.

رصدخانه SONEAR در برزیل نخست سیارک را در 24 جولای رصد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها