کد خبر: 327671
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۲۱:۱۳:۰۰
| |

نمادهای بزرگ خودرویی، هفته را با رشد شروع کردند

روز گذشته ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم 850میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به 2میلیارد سهم و اوراق مالی نزدیک شد.

نمادهای بزرگ خودرویی، هفته را با رشد شروع کردند
کد خبر: 327671
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۲۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری نمادهای بزرگ و تاثیر گذار خودرویی روند مثبتی را طی کردند، به‎طوری‎که نمادهای ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، سایپا، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، گروه بهمن، مهرکام پارس، صنایع ریخته‎گری ایران، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، الکتریک‎خودرو شرق و ایرکا پارت صنعت مثبت شدند و در مقابل ‌نمادهای قطعات‌ اتومبیل ایران، نیرومحرکه، فنرسازی خاور، رادیاتور ایران، کمک‎فنر ایندامین، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‎سازی مشهد، محورسازان ایران خودرو و سازه‎پویش منفی خوردند.

همچنین در گروه خودرویی طی 26هزار و 541 نوبت معاملاتی، 253میلیون و 755هزار سهم به ارزش 60میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 27هزارو222 میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز روز گذشته با افزایش 37 واحدی در تراز 30هزارو 783 واحدی قرار گرفت.

خداحافظی موقت با رشدهای پایدار و مستمر

باتوجه به روندی که خودروسازان در بازار سهام بعد از مجامع سپری کردند، به نظر می‎رسد دیگر رشدهای پایدار و مستمر را حداقل تا زمانی‎که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها انجام نشود، تجربه نخواهند کرد. اما در مقابل سهم‎های کوچک قطعه‎ساز توانسته‎اند با توجه به وضعیتی که بر گروه خودرویی حاکم است، نقدینگی خوبی را جذب کنند و رشدهای خوبی را به ثبت برسانند.

حال باید دید چنین وضعیتی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. بر اساس این گزارش، روز گذشته شاخص کل بورس تهران با رشد 8 واحدی در تراز 254هزار و 453 واحدی ایستاد. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام به نیمه کانال 254هزار واحدی نزدیک می‎شود و در صورت عبور از این سطح می‎تواند رکورد جدیدی از خود بر جای بگذارد.

محدوده مقاومتی پیش روی شاخص کل

روز گذشته ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم 850میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به 2میلیارد سهم و اوراق مالی نزدیک شد. همچنین تعداد معاملات این بازار تا رقم 258هزار و 242 واحدی بالا رفت. بر این اساس، می‎توان گفت در هفته پیش رو، مجددا شاخص با محدوده مقاومتی روبه‎رو است و روند اخیری که بازار را به این محدوده رسانده نیز قابلیت اتکای زیادی ندارد.

همچنان نقدینگی موجود در بازار می‎تواند در میان گروه‎ها به حرکت ادامه دهد. در چنین وضعیتی بازگشت شاخص به زیر محدوده 250هزار واحد نیز می‎تواند قابل تصور باشد، اما باید دید آیا این امر در عمل روی خواهد داد یا این‎که شاخص کل به حرکت خزنده خود به سوی قله 260هزار واحدی ادامه خواهد داد.

منبع: دنیای خودرو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها