کد خبر: 327683
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ارزیابی راهبرد ترکیه برای مقابله با تحریم از نگاه مسکو

یک رسانه روسی به بررسی راهبرد ترکیه برای مقابله با مجازات‌های اعمال‌شده آمریکا عیه این کشور پرداخت.

ارزیابی راهبرد ترکیه برای مقابله با تحریم از نگاه مسکو
کد خبر: 327683
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- رسانه روسی به بررسی راهبرد ترکیه برای مقابله با مجازات‌های اعمال‌شده آمریکا عیه این کشور پرداخت.

به گزارش اعتمادآنلاین، نشریه روسی «Voyennoye Obozreniye» در تحلیلی در این‌باره نوشت: دولت رجب طیب اردوغان بسته‌ای از تدابیر را برای مقابله با مجازات‌هایی آماده کرده که واشینگتن قصد دارد علیه آنکارا اعمال کند.

در این تحلیل آمده است: ظاهراً ایالات متحده هنوز به نتیجه قطعی در مورد نحوه مقابله با خرید اس-400 توسط آنکارا دست نیافته است، زیرا تاکنون به این باور نرسیده‌اند که تهدیدهای آنها حتی علیه طرف‌هایی هم که تا چندی پیش نزدیک‌ترین متحدان‌شان بودند کارساز نیست.

این رسانه روسی همچنین فاش کرد: یکی از دلایل توقف تهدیدهای آمریکا تهدید اردوغان به صرف نظر کردن از خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ به ارزش 10 میلیارد دلار است؛ اگر این خرید لغو شود، زیان‌های آن برای شرکت آمریکایی بسیار بیشتر از زیان ترکیه از دست نیافتن به اف-35 خواهد بود. ترکیه ظاهراً مذاکراتی هم با طرف‌های دیگری برای جایگزینی این قرارداد انجام داده است.

بر اساس اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری روسی: خبرهای بد دیگری هم از آنکارا برای واشینگتن در راه است که برخی از آنها به مسائل نظامی مربوط می‌شوند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، نیز اخیراً اعلام کرد: اگر آمریکا رفتارهای خصمانه خود را ادامه دهد، ما هم دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهیم زد، این یک تهدید یا فریب نیست، یک حقیقت است که شاید اینجرلیک (پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه که جنگنده‌های آمریکایی در آن مستقر هستند) را هم شامل شود و نقاط دیگری نیز در شمول آن قرار خواهند گرفت.

به عقیده تحلیلگران روس، اخراج ایالات متحده از اینجرلیک برای وجهه و جایگاه واشینگتن بسیار دردناک خواهد بود. این البته سوای مشکلات و هزینه‌های هنگفتی است که خروج هر یک از بمب‌افکن‌های ب61 با خود به همراه خواهد داشت.

همچنین اخراج آمریکا از «کورجیک» نیز گرچه بر سامانه یکپارچه پدافند موشکی آمریکا که هنوز شکل نگرفته تاثیر چندانی نخواهد گذاشت، اما دست ایالات متحده را، از نقطه‌ای که برای جمع‌آوری اطلاعات بسیار حائز اهمیت خواهد بود، کوتاه می‌کند.

به گفته صاحب‌نظران روس، اگر دست آمریکا از پایگاه‌هایش در ترکیه کوتاه شود، هم برای ترکیه مفید است و هم برای روسیه سودمند خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها