کد خبر: 327862
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۲:۱۸:۱۳
| |

آیا جنگ در شمال روسیه بین آمریکا و ترکیه امکان‌پذیر است؟

کارشناسان امنیتی معتقدند بالا گرفتن تهدیدات متقابل میان آمریکا و ترکیه می‌تواند احتمال شکل‌گیری درگیری نظامی محدود میان دو کشور در قالب پشتیبانی هوایی آمریکا از نیروهای کرد مقابل حمله احتمالی ارتش ترکیه را بالا ببرد.

آیا جنگ در شمال روسیه بین آمریکا و ترکیه امکان‌پذیر است؟
کد خبر: 327862
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۲:۱۸:۱۳

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد علیه نیروهای کرد که با حمایت آمریکا در شمال سوریه می‌جنگند، حمله نظامی خواهد کرد.


به گفته اردوغان تمرکز این عملیات بر مناطق تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق در شرق رود فرات است.


ترکیه تاکنون چند بار به مواضع این یگان‌ها که آنها را«تروریست» و مرتبط با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) می‌داند، در غرب رود فرات حمله کرده است.


وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای و در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در زمینه حمله قریب‌الوقوع علیه مناطق تحت کنترل نیروهای کرد که مورد حمایت این کشور هستند در مورد انجام هرگونه اقدام یکجانبه نظامی به شدت هشدار داده است.


دولت آمریکا معتقد است که نیروهای کرد در مبارزه با داعش نقش جدی و تعیین کننده ای داشته اند و قبول ندارد که این نیروها تروریست هستند.


ترکیه نیز می‌گوید چون آمریکا به وعده‌اش برای ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه در طول مرز ترکیه عمل نکرده است، قصد دارد با عملیات نظامی علیه نیروهای کرد، تهدید آنها علیه امنیت این کشور را از میان بردارد.


کارشناسان امنیتی معتقدند بالا گرفتن تهدیدات متقابل میان آمریکا و ترکیه می‌تواند احتمال شکل گیری درگیری نظامی محدود میان دو کشور در قالب پشتیبانی هوایی آمریکا از نیروهای کرد در برابر حمله احتمالی ارتش ترکیه را بالا ببرد.

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها