وزارت کشور میزبان کنسرت‌های آذری خواهد بود

قرار است روز دوشنبه 21 مردادماه از ساعت 9 کنسرت آذری با حال و هوایی نو در تالار وزارت کشور اجرا شود.

وزارت کشور میزبان کنسرت‌های آذری خواهد بود
کد خبر: 328090
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیدسامان علوی (آهنگساز، نوازنده قارمان و مدرس موسیقی) قرار است طی روزهای آینده در تالار وزارت کشور به اجرای کنسرت آذری با حال و هوایی نو بپردازد.

علوی با اشاره به اینکه احتمال تمدید کنسرتش وجود دارد، درباره نحوه بلیت فروشی آن گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طبق صحبت‌هایی که با برخی مراکز و ارگان‌ها داشته‌ایم، قرار است آنها بخشی از بلیت‌ها را پیش‌خرید کنند.

این نوازنده درباره جای خالی تبلیغات شهری و مجازی برای کنسرتش نیز گفت: با توجه به پیش‌خرید بلیت‌ها توسط مراکز و نهادهای مورد نظر به تبلیغات محیطی نپرداختیم و در فضای مجازی نیز هیچگونه تبلیغی نکردیم.

او افزود: البته این را هم بگویم که برای تبلیغات شهری و مجازی با مسئولان مربوطه برای قید قرارداد وارد صحبت شدیم، اما پس از آنکه مراکز و ارگان‌ها برای پیش‌خرید بلیت‌ها اعلام آمادگی کردند، تصمیم گرفتیم برای تبلیغات محیطی و مجازی هزینه نکنیم. حال نیز منتظریم تا همه چیز به قطعیت برسد تا پس از آن به جزییات بیشتر کنسرت بپردازیم و سانس‌هایی را اضافه کنیم.

نوازنده ساز قارمون ادامه داد: این احتمال وجود دارد که بلیت سانس 9:00 تا 11:00 شب به طور کامل فروخته شود و در این صورت ما سانس‌های دیگری را به برنامه اضافه خواهیم کرد. اتفاقا امروز به وزارت کشور رفتم و طبق صحبت‌های انجام شده شاید در سانس 6 تا 8 نیز به اجرای برنامه بپردازیم. البته این پیشنهاد را ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی به ما دادند. آنها گفتند به دلیل آنکه برنامه‌تان برای اولین بار در سطح کشور اجرا می‌شود، بهتر است این اتفاق بیفتد.

سامان علوی درباره جزییات کنسرتش و ویژگی‌های آن نیز گفت: کنسرت ما اولین و بزرگترین برنامه موسیقی و حرکات آذربایجانی است.

این هنرمند اهل آذربایجان ادامه داد: می‌توان گفت موسیقی آذربایجانی تا به حال محدود به موسیقی فولکوریک بوده و با سبک‌های جدید و مدرن و گونه پاپ تلفیق و اجرا نشده است. من و اعضای گروهم قرار است به اجرای آثار کاملا مدرن بپردازیم و تنظیمات ما نیز بر همین اساس است. به طور کلی اساس موسیقی مورد نظر ما فولکوریک است، اما با تنظیمی به روز و مدرن.

او افزود: کنسرت پیش رو بر حسب مطالعات چندین و چند ساله روی صحنه خواهد رفت.

علوی اذعان داشت: در کنسرت پیش رو حدودا سی نوازنده روی صحنه خواهند رفت و جز سه نفر از آنها که آذربایجانی‌اند، بقیه اعضا فارس هستند و این موضوع باعث افتخار است که توانسته‌ام با هنرمندان غیرترک آثار ترکی را روی صحنه ببرم. به هرحال موسیقی دارای استانداردهایی جهانی است که می‌تواند در تمام سبک‌های موسیقی وجود داشته باشد. کنسرت ما که بی‌کلام است فقط به آذری زبان‌ها تعلق ندارد و تمایل بسیاری دارم که کردها، لرها و دیگر اقوام نیز به دیدن آثارمان بنشینند.

این آهنگساز درباره زمان اجرای کنسرتش در تالار وزارت کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ‌قرار است روز دوشنبه 21 مردادماه راس ساعت 9:00 تا 11:00 در تالار وزارت کشور به اجرای کنسرت بپردازیم.

او افزود: امیدوارم اهالی آذربایجان با حضورشان در کنسرت روز دوشنبه من و اعضای گروه را نزد دیگر اقوام سربلند کنند. در حال حاضر منتظریم تا تکلیف سانس 6:00 تا 8:00 مشخص شود تا پس از آن به مقولات دیگر بپردازیم.

علوی در پایان، درباره برنامه‌های دیگر گروهش نیز گفت: در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت پس از ماه محرم هستیم تا در اواسط آبان‌ماه آن را روی صحنه ببریم.

سید سامان علوی نوازنده، تنظیم کننده و آهنگساز سبک آذربایجانی است. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه وزارت نیروی تبریز و فارغ التحصیل موسیقی از کنسواتوار تهران است. علوی 20 سال سابقه نوازندگی ساز آذربایجانی قارمان را دارد و به تمام تصنیف‌ها و ردیف‌های موسیقی آذربایجان و پیانو مسلط است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها