کد خبر: 328243
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فوتبال ایران بر لبه تیغ تعلیق

تمام فدراسیون‌های فوتبال جهان، طبق قوانین انضباطی جدید فیفا، ملزم به رعایت 88 بند مرتبط با فساد، عدم خشونت و رعایت حقوق انسانی و دوری از هرگونه تبعیض جنسیتی، نژادی یا مذهبی هستند. در صورت رعایت نکردن هر کدام از 88 بند قانون انضباطی فیفا، خطر تعلیق به صورت جدی فوتبال کشورهای عضو را تهدید می‌کند.

فوتبال ایران بر لبه تیغ تعلیق
کد خبر: 328243
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تمام فدراسیون‌های فوتبال جهان، طبق قوانین انضباطی جدید فیفا، ملزم به رعایت 88 بند مرتبط با فساد، عدم خشونت و رعایت حقوق انسانی و دوری از هرگونه تبعیض جنسیتی، نژادی یا مذهبی هستند. در صورت رعایت نکردن هر کدام از 88 بند قانون انضباطی فیفا، خطر تعلیق به صورت جدی فوتبال کشورهای عضو را تهدید می‌کند.

فیفا قوانین جدید

بندهای 22، 23 و 26 بندهایی است که می‌تواند فوتبال ایران را درگیر تعلیق و محرومیت بین 2 تا 10 سال کند.

بند 22 قانون انضباطی جدید فیفا

افرادی که مشمول این قانون می‌شوند نباید با فرد یا گروهی از مردم یا یک کشور به واسطه نژاد، رنگ پوست، ملیت، جنسیت، خاستگاه اجتماعی، معلولیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده دیگر، ثروت، محل تولد، گرایش جنسی یا هر دلیل دیگری تبعیض‌آمیز رفتار کنند.

زیر پا گذاشتن این قوانین، به پرداخت جریمه 10 هزار فرانک سوئیس یا محرومیت از شرکت در کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال به مدت 2 سال یا در صورت تکرار به مدت پنج سال منجر خواهد شد.

کد22

بند 23 قانون انضباطی جدید فیفا

افرادی که مشمول این قانون می‌شوند باید به شأن و منزلت انسانی دیگران احترام بگذارند. کسانی که مشمول این قانون می‌شوند نباید به واسطه توهین کلامی یا آزار دیگران را تحریک کنند یا آنها را به انتقام و آزار جنسی تهدید کنند.

زیر پا گذاشتن این قانون، به پرداخت جریمه 10 هزار فرانک سوئیس یا محرومیت 2 تا 10 سال از شرکت در کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال منجر می‌شود.

کد 23

بند 26 قانون انضباطی جدید فیفا

افرادی که مشمول این قانون می‌شوند باید از شرط‌‌بندی، قمار یا لاتاری مرتبط با بازی‌های فوتبال اجتناب کنند.

زیر پا گذاشتن این قانون، به پرداخت جریمه 100 هزار فرانک سوئیس یا محرومیت سه‌ساله از شرکت در کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال منجر می‌شود.

کد 26

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها