کد خبر: 328538
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۶:۰۸
| |

کاخ سفید:

دموکرات‌ها را به خاطر تیراندازی‌ها مقصر نمی‌دانیم

سخنگوی کاخ سفید به اظهارات دموکرات‌ها و دیگر سیاستمداران آمریکایی در خصوص مرتبط دانستن حملات مسلحانه شنبه و یکشنبه گذشته در این کشور با مواضع دونالد ترامپ درباره مهاجران واکنش نشان داده و گفت، دولت آمریکا هیچ وقت دموکرات‌ها را صرفاً به خاطر مواضع‌شان و حمایت یک فرد تیرانداز از این مواضع مقصر اعلام نمی‌کند.

دموکرات‌ها را به خاطر تیراندازی‌ها مقصر نمی‌دانیم
کد خبر: 328538
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۶:۰۸

اعتمادآنلاین| عامل حمله مسلحانه روز شنبه در شهر ال‌پاسو مانفیستی علیه مهاجران نوشته و در آن نسبت به وقوع تهاجم لاتین‌تبارها به آمریکا هشدار داده بود. این ادبیات مورد استفاده این فرد تیرانداز یادآور مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجرانی که از سمت آمریکای مرکزی و آمریکای لاتین به سمت مرزهای آمریکا می‌روند است.

با وجود اینکه ترامپ این تیراندازی‌ها را محکوم کرده اما دموکرات‌ها می‌گویند او را متهم به تحریک و دامن زدن به احساسات مهاجرستیزانه و خشونت‌های مربوط به آن کرده‌اند. رئیس جمهور آمریکا پیش از این مهاجرانی که از مرز جنوب آمریکا وارد خاک این کشور می‌شوند را با الفاظی نظیر تبهکار و جانی توصیف کرده بود.

به گزارش پایگاه هیل، هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: من باید بگویم که ما هرگز حتی فکر اینکه بخواهیم مثلا سناتور الیزابت وارن را مقصر اقدام یک فرد مسلح حامی وی بدانیم، نمی‌کنیم.

گیدلی در ادامه اظهار داشت: ما در عین حال هرگز فکر این که فرضاً الکساندر اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات کنگره را از بابت حمله تروریستی یک نفر به تاسیسات متعلق به وزارت امنیت داخلی و اداره اعمال قوانین گمرکی و مهاجرتی بدانیم آن هم تنها به خاطر این که این فرد از همان ادبیات مورد استفاده او درباره کمپ‌های نگهداری مهاجران غیر قانونی استفاده کرده، نمی‌کنیم.

این سخنگو تاکید کرد: ما همچنین هرگز باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را از بابت تیراندازی‌ به نیروهای پلیس در شهر دالاس مقصر ندانستیم. ما هرگز برنی سندرز را به خاطر تیراندازی به استیو اسکالیز، نماینده جمهوریخواه یا دیگر جمهوری خواهان مقصر نمی‌دانیم و صادقانه باید گفت این خنده‌دار است که بخواهیم میان این مسائل ارتباط برقرار کنیم.

این اظهارات گیدلی بعد از آن مطرح شد که دموکرات‌های آمریکا بعد از وقوع حملات مسلحانه شنبه و یکشنبه در شهرهای ال‌پاسو و دیتون در آمریکا صریحاً به تاثیر اظهارات و مواضع مهاجرستیزانه ترامپ بر این حملات اشاره و کاخ سفید را به دامن زدن به نفرت نژادی و قومی و همچنین به خطر انداختن جان مردم از بابت این مواضع متهم کردند.

در همین راستا بتو اورورکه، نماینده دموکرات سابق کنگره که اکنون از حزب دموکرات کاندیدای ریاست جمهوری شده گفت: ما در سه سال گذشته و در دوره رئیس جمهوری که مکزیکی‌ها را متجاوز و تبهکار خوانده هر سال شاهد افزایش جرایم مبتنی بر نفرت بوده‌ایم.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها