کد خبر: 328649
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۴:۵۶:۱۸
| |

بانک آمریکایی به چین درباره خرید نفت از ایران هشدار داد

در پی بی‌توجهی پکن به تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، بانک مریل لینچ آمریکا به چین هشدار داد خرید نفت از ایران باعث سقوط بازار جهانی آن خواهد شد.

بانک آمریکایی به چین درباره خرید نفت از ایران هشدار داد
کد خبر: 328649
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۴:۵۶:۱۸

اعتمادآنلاین| بانک مریل لینچ آمریکا به چین درباره تبعات خرید نفت از ایران روی بازار جهانی طلای سیاه هشدار داد.

بانک آمریکایی هشدار داد جنگ تجاری نامحدود میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و چین زنجیره تامین جهانی و بازار‌های سهام را تحت تاثیر قرار داده، اما در صورتی که پکن تصمیم به خرید نفت ایران داشته باشد، می‌توان منجر به سقوط قیمت نفت به کمتر از 30 دلار در هر بشکه شود.

بخش سرمایه گذاری چند ملیتی بانک مریل لینچ اعلام کرده در حالی که ما پیش بینی 60 دلار برای هر بشکه نفت برنت را برای سال آینده حفظ کردیم، اعتراف می‌کنیم که تصمیم چین برای از سرگیری خرید نفتی از ایران می‌توان باعث سقوط قیمت نفت شود. بانک آمریکا اعلام کرده این اقدام چین سیاست خارجی واشنگتن را تضعیف می‌کند و تاثیرات تجاری منفی افزایش تعرفه‌های آمریکا را بر اقتصاد چین تقلیل می‌دهد.

آمریکا به بهانه نقض توافق هسته‌ای 2015 سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفته است. این در حالیست که آمریکا در اردیبهشت سال گذشته در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و به دنبال آن تحریم‌های اقتصادی خود را از جمله تحریم‌های بخش نفتی ایران از سر گرفت. به ادعای مقامات آمریکا، هدف از این اقدام رساندن صادرات نفتی ایران به صفر بود با این حال بنا به اذعان خود آمریکایی‌ها این تلاش‌ها بی نتیجه بوده است.

ران پال، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی در پایگاه اینترنتی موسسه خود اذعان کرد تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد نارضایتی در میان ایرانیان نسبت به دولتمردان این کشور، نتیجه عکس خواهد داشت. پال در ادامه گزارش خود نوشت نمی‌دانم ترامپ چگونه می‌خواهد حرفش را به کرسی بنشاند، زیرا خریداران نفت ایران، چین و روسیه هستند و این دو کشور حتی می‌کوشند در معامله هایشان از دلار استفاده نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها