کد خبر: 329213
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۵:۴۸:۳۳
| |

دنیلو در پی بازگشت به اوج

اثرگذاری دنیلو در قهرمانی های تیم هایش رفته رفته کمتر شده است.

دنیلو در پی بازگشت به اوج
کد خبر: 329213
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۵:۴۸:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ دنیلو مدافع 28 ساله و برزیلی منچسترسیتی در آخرین ساعات چهارشنبه در انتقالی که ژائو کانسلو را به منچسترسیتی فرستاد، راهی یوونتوس شد تا به ساختن دورانی پرافتخار ادامه دهد.

دنیلو در دوران بازی خود در اتلتیکو مینیرو، سانتوس، پورتو، رئال مادرید و منچسترسیتی بازی کرده و اکنون هم برای ادامه فعالیت، در یوونتوسی مشغول خواهد شد که در سال های گذشته جام های داخلی ایتالیا را درو کرده است.

از زمان آغاز دوران فوتبال حرفه ای، دنیلو 16 جام معتبر را کسب کرده است. اگر قهرمانی در سری C برزیل به همراه اتلتیکو مینیرو در سال 2009 را نادیده بگیریم، روند کسب جام او از سال 2011 و با قهرمانی در پائولیستا به همراه سانتوس آغاز شده است. چندماه بعد نیز دنیلو به همراه نیمار با سانتوس قهرمانی در کوپا لیبرتادورس را جشن گرفتند. این قهرمانی و البته حضور در جام جهانی باشگاه ها موجب شد تا دنیلو در ژانویه 2012 و در انتقالی 13 میلیون یورویی به پورتو بپیوندد.

دنیلو در نیمه دوم فصل 12-2011 بیشتر ذخیره کریستین ساپونارو بود و تنها 6 مسابقه برای این تیم در لیگ پرتغال انجام داد، اما همین تعداد بازی هم برای قرار گرفتن او در لیست قهرمانان فصل 12-2011 کافی بود. او در فصل بعدی نقش پررنگ تری داشت و در 28 مسابقه از 30 مسابقه لیگ برای پورتو به میدان رفت. دنیلو بد اقبال بود که دوران حضور او در پورتو، با اوج گیری بنفیکا توام شد و همین دو قهرمانی لیگ، تنها قهرمانی هایی بودند که دنیلو تا پایان دوران حضور در پورتو در تابستان 2015 کسب می‌کرد.

دنیلو در مارچ 2015 انتقال 31.5 میلیون یورویی خود به رئال را قطعی کرد و با پایان فصل و شروع دوران بنیتس در رئال، به همراه کاسمیرو (که فصل 15-2014 را به شکل قرضی در پورتو گذرانده بود) راهی مادرید شد. او در طول دو فصل حضور در رئال یک بار قهرمان لالیگا، دو بار قهرمان لیگ قهرمانان، یک بار قهرمان سوپرجام اروپا و یک بار هم قهرمان جام جهانی باشگاه ها شد.

دنیلو در این دو فصل تنها در 56 مسابقه برای رئال بازی کرد و در فصل قهرمانی رئال در لالیگا (17-2016) در کمتر از نصف بازی های تیمش در لالیگا به میدان رفت. (17 مسابقه) اما همین تعداد مسابقه هم برای حضور او در ترکیب قهرمان رئال (تنها قهرمانی رئال در 7 فصل اخیر مسابقات) کافی بود. او در رئال، ماموریت غیرممکن رقابت با دنی کارواخال را پیش رو داشت و شاید موفقیت او در این ماموریت، عجیب تر می‌بود.

با انتقال به منچسترسیتی در جولای 2017، دنیلو به جام بردن در عین کمرنگ بودن ادامه داد و علیرغم انجام تنها 60 بازی در طول دو فصل، دو قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی جام اتحادیه و دو قهرمانی کامیونیتی شیلد را به کارنامه خود اضافه کرد. دنیلو در فصل آخر حضور در اتحاد و در شرایطی که سیتی برای قهرمانی در 4 جام می جنگید، تنها 22 مسابقه انجام داد و مجموعا 1479 دقیقه در میدان حضور داشت.

کارنامه دنیلو در عرصه ملی هم پربار است. او در سال 2011 به همراه تیم ملی زیر 20 ساله های برزیل قهرمان رقابت های آمریکای جنوبی و جام جهانی این رده سنی شد و یک سال بعد، مدال نقره المپیک را به گردن آویخت.

او که زمانی مهره موثر تیم های سانتوس و پورتو بود، رفته رفته آن نقش محوری را از دست داده و اکنون در 28 سالگی، به دنبال آن است تا بعد از 4 فصلی که بیشتر به نیمکت نشینی گذشت، خود را در یوونتوس احیا کند.

منبع: نود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها