کد خبر: 329487
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۲:۴۸:۰۰
| |

رزمایش مشترک سئول-واشنگتن فردا آغاز می‌شود

با وجود هشدارهای پی‌در‌پی کره‌شمالی، ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد رزمایش‌های 10 روزه با آمریکا از روز یکشنبه (فردا) آغاز خواهد شد.

رزمایش مشترک سئول-واشنگتن فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 329487
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۲:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود هشدارهای پی‌در‌پی کره‌شمالی درباره برگزاری رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) امروز (شنبه) اعلام کرد که سئول و واشنگتن قصد دارند از روز یکشنبه (فردا)، با جدیت رزمایش‌های نظامی مشترک خود را آغاز کنند.

خبرگزاری «برناما» در این خصوص گزارش کرد، طبق گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، رزمایش «آموزش ترکیبی مرکز فرماندهی نظامی» که مبتنی بر رایانه است از روز یکشنبه به مدت 10 روز برگزار خواهد شد و هدف آن، آمادگی بهتر همپیمانان برای انتقال «کنترل عملیاتی زمان جنگ» (OPCON) از واشنگتن به سئول و تقویت آمادگی نظامی دو کشور می‌باشد.

طبق این گزارش، این رزمایش‌های 10 روزه در پی رزمایش چهار روزه «آموزش مدیریت بحران» دو کشور آمریکا و کره جنوبی که از روز دوشنبه آغاز شد، برگزار می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً نام رزمایش‌های 10 روزه، «2-19 دانگ مائنگ» خواهد بود. در ماه مارس نیز رزمایش مشابهی با نام «دانگ مائنگ» (ائتلاف) برگزار شد.

رزمایش کره جنوبی در حالی برگزار می‌شود که ماه گذشته میلادی، پیونگ‌یانگ هشدار داده بود که 2-19 دانگ مائنگ، تأثیر منفی بر مذاکرات اتمی این کشور با واشنگتن می‌گذارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها