کد خبر: 330531
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۰:۱۷:۰۰
| |

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو:

یزد می‌تواند الگویی آموزشی برای جهان باشد

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: شورای اسلامی شهر یزد به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در حوزه مدیریت شهری باید بسته همه جانبه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و یادگیری را تدوین و با همکاری دیگر نهادهای اجرایی و نظارتی نسبت به معرفی آن به اقشار مختلف جامعه اقدام کند.

یزد می‌تواند الگویی آموزشی برای جهان باشد
کد خبر: 330531
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حجت‌الله ایوبی در صد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با دستور کار رونمایی از پیوستن شهر یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده برگزار شد، اظهار کرد:‌ شهر یزد در راستای یادگیرنده بودن دارای ارزش‌های جهانی است و این مهم باعث غرور تمام ایرانی‌ها در جوامع بین‌المللی شده است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه عملکرد امروز سازمان جهانی یونسکو و دیگر سازمان‌های مرتبط بازگشت به ارزش‌های انسانی و آموزشی است،‌افزود: شیوه‌های آموزشی ایرانی اسلامی باید احیا و به جهانیان معرفی شوند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران احساس ناکارآمدی نظام آموزشی نوین را از جمله دغدغه‌های امروز جهان دانست و گفت:‌ به نظر می‌رسد نظام آموزشی ایران که مبتنی بر استاد شاگردی است می‌تواند به عنوان الگویی مأثر و کارآمد در این حوزه ملاک اجرایی جهانیان قرار گیرد.

ایوبی با بیان این‌که‌ فراگیر شدن نظام آموزشی مطرح شده از سوی یونسکو به این معنای غرب زدگی نیست، ادامه داد:‌ ایران به واسطه برخورداری از اساتیدی چون ابوعلی سینا و غیره مهم علم و آموزش در جهان است و ما قصد داریم با فراگیر شدن نظام آموزش بومی در حقیقت جهان را با الگوی آموزشی ایرانی اسلامی آشنا کنیم.

این مسئول با بیان این‌که نظام آموزشی ایران امروز حرفهای بین‌المللی زیادی برای گفتن دارد،‌ تصریح کرد:‌ مبلمان شهری و دیوارهای یزد به عنوان شهر عضو شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده باید آموزنده باشند.

یزد می‌تواند الگویی آموزشی برای جهان باشد

وی مهمترین اتفاق بعد از راه‌اندازی دفتر استانی یونسکو در یزد را حضور اندیشمندان مختلف و نخبگان علمی جهان در این استان دانست و بیان کرد:‌ خوشنویسی از جمله ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی یزد است که باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.

ایوبی معرفی بیش از پیش اشعار و هنرهای آموزشی ایرانی اسلامی را از جمله اقدامات در دستور کار عنوان کر د و افزود:‌ در شهرهای عضو شبکه جهانی یادگیرنده معماری ساختمانی هم آموزنده و گویای فرهنگ و تمدن اصیل است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان این‌که خوشبختانه معماری یزدی سرشار از هویت و آموزش تمدن ایرانی اسلامی، اظهار کرد: از این پس باید تمام معابر، بیمارستان‌ها، مدارس و فضاهای عمومی سطح شهر یزد به کتاب و کتابخوانی آراسته شوند.

این مسئول با اشاره به این‌که یزد می‌تواند به طور طبیعی ایران و جهان ملاک عمل باشد، گفت: زندگی امروز فرصت مطالعه کردن و عمق بخشیدن به دانش فردی را کم کرده، ‌به همین منظور آموزش باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ شورای اسلامی شهر یزد به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در حوزه مدیریت شهری باید بسته همه جانبه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و یادگیری را تدوین و با همکاری دیگر نهادهای اجرایی و نظارتی نسبت به معرفی آن به اقشار مختلف جامعه اقدام کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها