کد خبر: 330659
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۹:۳۷
| |

انتقال نفت غرب کارون به جاسک با لوله‌های ایرانی

مدیرعامل فولاد اکسین با اشاره به ساخت ورق‌های مورد نیاز برای ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز، گفت: رونمایی از ورق‌های خط لوله مورد نیاز انتقال نفت غرب کارون در پروژه گوره به جاسک در هفته دولت انجام خواهد شد.

انتقال نفت غرب کارون به جاسک با لوله‌های ایرانی
کد خبر: 330659
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۹:۳۷

اعتمادآنلاین| امین ابراهیمی روز چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه این شرکت کار خود را در سال 88 با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن ورق فولادی عریض آغاز کرد، ادامه داد: این شرکت جزو 10 شرکت تولید کننده ورق عریض دنیاست که توانایی تولید ورق با عرض 4.5 متر برای لوله‌های 56 اینچ را داراست.


وی افزود: این شرکت می تواند ورق های فولادی با ضخامت 5 تا 150 میلیمتر تولید کند که 53 درصد ورق های تولیدی مربوط به لوله های api مورد نیاز نفت و گاز است.


به گفته ابراهیمی شرکت فولاد اکسین امکان ساخت ورق ساخت مخازن سی ان جی برای ایران خودرو را دارد و حتی می توان این ورق ها را صادر کرد.


وی با اشاره به اینکه کشور سالانه به حدود یک میلیون تن ورق های api برای لوله های نفت و گاز نیاز دارد، گفت: این ورق‌ها در گدشته از کشورهای ژاپن، چین، هند، کره جنوبی و ... وارد می شد اما اکنون می‌توانیم در این شرکت ورق‌های مورد نیاز را تولید کنیم.


مدیر عامل فولاد اکسین به تعریف یک میلیون و 176 هزار تن پروزه لوله نفت و گاز در کشور اشاره کرد و ادامه داد: 366 هزار تن از این مقدار برای طرح انتقال نفت گوره به جاسک مورد نیاز خواهد بود.


وی ظرفیت انتقال روزانه خط لوله گوره به جاسک را یک میلیون بشکه عنوان کرد و گفت: تا امروز 38 هزار تن اسلپ در فولاد تولید و 11 هزار تن ورق در این شرکت تولید شده است. همچنین 380 تن لوله در لوله سازی اهواز تولید شده است.


ابراهیمی افزود: اگرچه تولید این لوله‌ها آغاز شده اما رونمایی رسمی از تولید ورق‌های پروژه در هفته دولت انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها