کد خبر: 331389
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

خاک خوردن نتایج پژوهش‌ها در کتابخانه

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز متأسفانه نتایج پژوهش‌های انجام شده با پول این مملکت در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد.

خاک خوردن نتایج پژوهش‌ها در کتابخانه
کد خبر: 331389
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران در آیین رونمایی از نسخه جدید سامانه پژوهشی از قابلیت اتصال به سامانه شفافیت شهرداری تهران گفت: اگر پژوهش‌های که امروز در برخی کتابخانه‌های نهادها و سازمانها خاک می‌خورد به برخی از پژوهشگران داده شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی افزود: امروز از بودجه این کشور پژوهش‌های در سازمان‌ها و ادارات انجام می‌شود و طبیعی است که توقع داشته باشیم نتایج آن در اختیار همه پژوهشگران قرار گیرد.

آروین با تأکید بر اجماع نظر در این سامانه گفت:اجماع نظر و عملکرد جزو مواردی بود که از ابتدای شروع به کار مدیریت شهری در دستور کار بود و پژوهش از جایگاه بالایی برخوردار است.

رئیس کمیته شفافیت با بیان این پرسش که چگونه می‌توان جلب مشارکت ایجاد کرد؟ گفت: خوشبختانه با همسویی با شهردار تهران توانستیم کاری بسیار زمان‌بر را امروز به سرانجام برسانیم که در آن مشارکت و نظر عمومی را در آن به کار بگیریم گرچه به اعتقاد من هنوز این سامانه جای تکمیل و بهتر شدن را دارد.

آروین با تأکید بر ارتقا سطح پژوهش‌ها در مدیریت شهری گفت: یکی از مهمترین اقدام‌هایی که در پژوهشیار اتفاق می‌افتد این است که با جلوگیری از انجام پژوهش‌های تکراری در واحدهای مختلف و در منظر عموم قرار دادن آن موجب ارتقا کیفیت پژوهش‌ها خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از انجام پژوهش‌های تکراری گفت: انجام پژوهش‌های تکراری همواره موجب از دست رفتن زمان و بودجه در پروژه‌های شهری شده است و امیدواریم با این سامانه بتوانیم از هدر رفت زمان و بودجه در پروژه‌های شهری جلوگیری کنیم.


رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: تمام پیوست‌های پروژه‌ها در این سامانه در منظر عمومی قرار می‌گیرد و با رونمایی از این سامانه دیگر پژوهشگر می‌داند که پژوهش او دیگر در کتابخانه‌ها بایگانی نمی‌شود و تمام اساتید و همکاران پروژه او را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنند.


آروین در دسترس قرارگیری پروژه‌ها برای دیگر واحدها را یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه دانست و گفت: با به کارگیری این سامانه دیگر شاهد بی‌اطلاعی نهاد ها از پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف نیستیم.

وی با تأکید بر ارتقاء کیفیت پژوهش‌ها تصریح کرد: اگر ناظر وقت کافی برای رصد پروژه نداشته باشد دیگر کارشناسان می‌توانند پژوهش را تجزیه و تحلیل کنند که همین امر به طور حتم ارتقا پژوهش‌ها را به دنبال دارد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره به از بین رفتن خلأ موجود بین دانشگاه و پژوهش‌ها بیان کرد: در دسترس قرارگیری پژوهش‌ها موجب افزایش پتانسیل مشارکت دانشگاه‌ها در سیاست و در نهایت منجر به اصلاح فرایندها می‌شود.

همچنین محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: خوشحالم از اینکه امروز در جلسه‌ای حضور دارم که دانش و علم در آن موج می‌زند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پژوهش 5 حرف و پنج اصل دارد و تعامل و ارتباط بین نهادهای پژوهشی می‌تواند باعث ثمرات بزرگی باشد.

وی ادامه داد: حرف اول پژوهش همان «پ» است که می‌شود پدیده‌شناسی و شناخت درست مسأله و شناخت درست مشکلات.

میرلوحی افزود: حرف دوم «ژ» است که نشان از ژرف‌اندیشی دارد یعنی باید از کارهای سطحی جلوگیری شود و به کارهای عمیق روی آوریم.

وی به حرف سوم و همان و اشاره کرد و گفت: این حرف نماد وحدت است یعنی باید یکپارچگی بین نهادهای پژوهشی ایجاد شود.

میرلوحی به حرف چهارم و «ه» اشاره کرد و گفت پژوهش منهای داشتن همت محقق نمی‌شود و باید سختی‌ها را با یک همت عالی پشت‌سر گذاشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به حرف آخر که همان «ش» است اشاره کرد و گفت: این حرف نماد شجاعت است ما باید بدانیم که در مسیر پژوهش شاید به نتایجی رسید که بیان آنها نیاز به شجاعت دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها