کد خبر: 331470
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۲:۴۶:۰۰
| |

سرمربی اسبق نیجریه به جرم تبانی محروم شد

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) سرمربی اسبق تیم ملی نیجریه را به اتهام رشوه گرفتن و تبانی در بازی‌ها به طور مادام العمر محروم کرد.

سرمربی اسبق نیجریه به جرم تبانی محروم شد
کد خبر: 331470
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «سامسون سیاسیا» آخرین پرونده از تحقیقات مرتبط با «ویلسون راج پرومال» شرط‌بند مشهور سنگاپوری است؛ (در واقع همه چیز از انتشار یک کتاب خاطرات شروع شد؛ کتابی که پرومال آن را به رشته تحریر در آورده بود و در آن به 80 بازی ملی در سراسر دنیا اشاره کرد که در آن‌ها تبانی انجام شده است. پرومال که به دلیل دست بردن در نتایج بازی‌های ملی فوتبال بیش از 7 سال در زندان بوده، در کتاب خاطراتش به 2 مسابقه ملی که یک طرف آن‌ها ایران بوده نیز اشاره کرده است. دیدار تیم‌های ایران - غنا و ایران - بحرین بازی‌هایی هستند که پرومال ادعا کرده در آن‌ها تبانی انجام شده است.)

فیفا بدون اشاره به اینکه برای صدور حکم کدام دیدار را مورد تحقیق و بررسی قرار داده است، جریمه نقدی 50 هزار دلاری را هم برای سیاسیا در نظر گرفت.

سیاسیا ابتدا از دسامبر 2010 تا اکتبر 2011 هدایت تیم ملی نیجریه را بر عهده داشت و در سال 2016 موفق شد تیم زیر 23 ساله های این کشور را به عنوان سوم المپیک برساند؛ علاوه بر این او در سال 2008 نیجریه را به مقام دوم المپیک پکن رساند.

او که در دوران فوتبالی در پست مهاجم بازی می کرد در سال 1994 به همراه نیجریه جام ملت های آفریقا را فتح و در همان سال در جام جهانی آمریکا نیز حضور پیدا کرد.

سیاسیا تازه ترین شخصی است که در المپیک ریو حاضر بوده و توسط فیفا و به جرم تبانی محکوم می شود؛ «جوزف لامپتی» داور غنایی در سال 2017 به چنین اتهامی مادام العمر از فعالیت فوتبالی محروم شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها