کد خبر: 331602
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها؛

پایان تحقیق و تفحص مجلس از سرخابی‌های پایتخت

با پایان تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها قرار است به زودی این پرونده در صحن علنی مجلس قرائت شود. حالا باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقی برای این 2 باشگاه رخ خواهد داد.

حجم ویدیو: 8.04M | مدت زمان ویدیو: 00:02:37 دانلود ویدیو
کد خبر: 331602
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ درست یک سال پیش بود که مجلس پرونده تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را کلید زد. بر اساس خواسته نماینده‌ها، این تحقیق و تفحص در بازه زمانی 10ساله طی سال‌های 1386 تا 1396 انجام می‌شد، تا به میزان هزینه‌های این 2 باشگاه در 10 سال گذشته رسیدگی شود.

یوسف‌نژاد، عضو فراکسیون ورزش مجلس، درباره چرایی مطرح‌ شدن تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها در مجلس گفته بود: «نمایندگان پیرامون این تحقیق و تفحص به دنبال این هستند تا بدانند طی 10 سال گذشته به چه میزان در این 2 باشگاه هزینه شده و چرا این 2 باشگاه نگرانی‌هایی را در جامعه و بین هواداران خود ایجاد کرده‌اند.»

مهلت 6ماهه نمایندگان به پایان رسید، اما کمیته تحقیق و تفحص نتوانست به جوابی کامل دست پیدا کند. مجلس 6 ماه دیگر هم به کمیته تحقیق و تفحص زمان داد تا پیگیری‌های بیشتری روی این پرونده صورت بگیرد. حالا بعد از گذشت یک سال، تحقیق روی پرونده سرخابی‌های پایتخت به پایان رسیده است.

جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، مردادماه امسال با اعلام این خبر که پرونده تحقیق و تفحص از 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال در مجلس به پایان رسیده، گفت: «این تحقیق و تفحص شامل موارد متعدد از جمله وضعیت درآمدهای این 2 باشگاه و نحوه هزینه‌کرد آنها و نیز تخلفات صورت‌گرفته در این حوزه است و پس از قرائت گزارش در صحن مجلس و موافقت نمایندگان، برای پیگیری قضایی به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.»

بحث ورود مجلس به ماجرای سرخابی‌های پایتخت حواشی زیادی در بین اهالی فوتبال به همراه داشت و شایعاتی مطرح شد که فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج مخالف ورود مجلس به این پرونده هستند. هرچند تاج خیلی سریع به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد فدراسیون فوتبال هیچ‌گونه مخالفتی با ورود مجلس به پرونده این 2 باشگاه تهرانی ندارد و با کمال میل حاضر به همکاری با نمایندگان مجلس است.

ورود مجلس به پرونده مالی پرسپولیس و استقلال باب میل هواداران این 2 باشگاه نبود. همین ناراحتی باعث شد آنها از نماینده‌ها بخواهند دیگر باشگاه‌ها را هم به این پرونده وارد کنند تا عملکرد همه تیم‌های لیگ برتری بررسی شود. اتفاقی که هرگز رخ نداد و تنها این 2 باشگاه محبوب تهرانی زیر ذره‌بین مجلس رفتند.

با پایان تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها قرار است به زودی این پرونده در صحن علنی مجلس قرائت شود. حالا باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقی برای این 2 باشگاه رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها