کد خبر: 331643
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۷:۲۸:۰۰
| |

کره‌شمالی:

پیامد بی‌اعتنایی به هشدار‌های پیونگ‌یانگ برای سئول و واشنگتن فاجعه‌بار است

سخنگوی وزارت امور خارجه کره‌شمالی هشدار داد، اگر سئول و واشنگتن به هشدارهای پی‌در‌پی این کشور بی‌اعتنایی کنند، باید هزینه سنگینی بپردازند.

پیامد بی‌اعتنایی به هشدار‌های پیونگ‌یانگ برای سئول و واشنگتن فاجعه‌بار است
کد خبر: 331643
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۷:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد مقامات کره جنوبی و آمریکا با وجود هشدار‌های پیونگ یانگ، به برگزاری رزمایش مشترک خود ادامه می‌دهند که می‌تواند عواقب فاجعه باری را به همراه داشته باشد.

خبرگزاری کره‌شمالی نوشت: این (اقدام) انکار و چالش آشکار نسبت به بیانیه مشترک واشنگتن و پیونگ یانگ است که در آن تعهداتی به منظور شکل دهی روابط جدید میان آمریکا و کره شمالی و ایجاد سازوکار پایدار و حافظ صلح در شبه جزیره کره صورت گرفت.

این خبرگزاری به نقل از کارشناسان داخلی افزود رزمایش مشترک برای ایجاد اعتماد دو جانبه مناسب نیست و می‌تواند اقدامات مقابله‌ای را از سوی پیونگ یانگ به دنبل داشته باشد، زیرا آن‌ها همچنان این کشور را به عنوان دشمن فرضی در نظر می‌گیرند که می‌تواند منجر به ایجاد تنش دوباره اوضاع در شبه جزیره کره شود. در این مطلب آمده است آمریکا در نشست سنگاپور با رهبر کره شمالی متعهد به توقف رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی شد، اما به همراه مقامات کره جنوبی در حال انجام اقدامات نظامی است تا علنا بر کره شمالی فشار وارد کند.

در ادامه آمده است: پاسخ درست به منظور حذف تمامی تهدیدات احتمالی و مستقیم مربوط به امنیت ما، توسعه مداوم ابزار‌های فیزیکی قدرتمند و بکارگیری آن‌ها برای یک جنگ واقعی است. آمریکا باید به خاطر داشته باشد که تهدیدات مداوم ما پوچ و توخالی نیست.

رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن از پنج اوت آغاز شده و تا بیستم همین ماه ادامه دارد. آمریکا بیش از 28 هزار نیروی نظامی در کره جنوبی دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد آزمایش اخیر موشکی پیونگ یانگ تحت نظارت مستقیم کیم جونگ اون، رهبر این کشور انجام گرفته است. کره شمالی طی هفته‌های گذشته و همزمان با رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، اقدام به آزمایش تعدادی موشک کوتاه برد کرده و آن را پاسخی به این رزمایش اعلام کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها