کد خبر: 331664
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۹:۰۹:۱۳
| |

در نشست شهردار تهران و معاون سیاسی وزیر امور خارجه مطرح شد:

برگزاری جشنواره «شهر‌های دوست و خواهرخوانده» در اردیبهشت 99

شهردار تهران و معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای بررسی جزئیات برگزاری جشنواره «شهر‌های دوست و خواهرخوانده» گفت‌وگو کردند.

برگزاری جشنواره «شهر‌های دوست و خواهرخوانده» در اردیبهشت 99
کد خبر: 331664
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۹:۰۹:۱۳

اعتمادآنلاین| ‌ پیروز حناچی شهردار تهران و عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه عصر روز گذشته به منظور بررسی جزئیات برگزاری جشنواره «شهر‌های دوست و خواهرخوانده» در اردیبهشت سال آینده، دیدار کردند.


در این جلسه در خصوص همکاری‌های شهرداری تهران و وزارت امور خارجه برای برگزاری جشنواره «شهر‌های دوست و خواهرخوانده» نکاتی مطرح و در نهایت مقرر شد تا در اردیبهشت ماه سال آینده این جشنواره با حضور 30 شهر که تهران با آن‌ها پیمان خواهرخواندگی یا تفاهم نامه همکاری دارد و البته تعدادی از شهر‌های مطرح دنیا برگزار شود.

لازم به ذکر است؛ پیرو مذاکرات پیشین شهردار تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره برگزاری چنین رویدادی، معاون امور سیاسی این وزارتخانه در جلسه روز گذشته ضمن بررسی ابعاد جشنواره «شهر‌های دوست و خواهرخوانده»، با برگزاری آن موافقت و بر اجرای هرچه وسیع‌تر و بهتر این رویداد تاکید کرد.

عراقچی همچنین در مورد همکاری وزارت امور خارجه با شهرداری تهران برای دعوت از نمایندگان شهر‌ها قول مساعد داد و اعلام کرد با بسیج نمایندگی‌ها در سراسر دنیا تلاش بر این است تا جشنواره «شهر‌های دوست و خواهرخوانده» مقدمه خوبی برای تقویت دیپلماسی عمومی و جایگاه تهران در میان سایر شهر‌های دنیا باشد.

در این جلسه به موضوع نحوه تعاملات و حضور مقامات شهر‌های مطرح دنیا اشاره و تاکید شد که بخش خصوصی فعال در کشور‌های دوست و خواهرخوانده در کنار سازمان‌های بین المللی می‌توانند همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته باشند.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار توافق شد تا با همکاری وزارت امور خارجه، فرایند اجرایی برگزاری این جشنواره همزمان با برگزاری «جایزه خشت طلایی» که در آبان ماه مصادف با روز جهانی شهرها، برگزار می‌شود کلید بخورد و در نهایت این جشنواره در اردیبهشت ماه برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها